Algorismes. Entén les xarxes socials i aconsegueix-hi visibilitat
· Quan? 22 de juny de 2021
· Hora? De 15:00h a 17:00h
Les xarxes socials o els buscadors no mostren un contingut o un altre perquè sí. La visibilitat respon a una lògica molt concreta i on entren centenars de factors. Com a resultat, unes publicacions arriben a més usuaris de forma directa o com a suggeriment, mentre que altres queden en un cercle reduït que és difícil trencar. Entendre aquest funcionament, regit pels algorismes de cada aplicació, és fonamental per tal d'augmentar l'impacte de qualsevol presència corporativa a internet en general i a les xarxes socials en particular. La càpsula exposarà les principals regles de funcionament de les xarxes principals, n'explicarà els objectius, riscos i oportunitats de cadascuna i oferirà claus per publicar-hi a favor seu.
Objectius
- Entendre les particularitats dels algorismes com a factors que defineixen la visibilitat digital del nostre negoci o activitat.
- Aprendre recursos per augmentar la notorietat corporativa a xarxes.
- Veure les conseqüències de certs algorismes sobre les publicacions a les principals xarxes socials.
Temari
1.- Què són els algorismes?
a. És intel·ligència artificial?
b. Aplicacions quotidianes fora d'Internet.
c. Un algorisme és neutral?
d. Oportunitats i perills dels algorismes: privacitat, foment del soroll comunicatiu...
2.- Algorismes a internet.
a. Fonaments i objectius de la seva actuació.
b. Els algorismes als buscadors i a les principals xarxes socials.
- Google.
- Facebook
- Twitter.
- Instagram.
- Altres: Spotify, YouTube... i Netflix.
c. Publicacions i estratègies més adequades a cada xarxa per guanyar-hi visibilitat.
- Freqüència, interès, comunitat, multimèdia.
- Formats.
- Estratègies de contingut: penalitzacions i premis.
- Durada: 1 sessió
- Preu: Aquesta activitat és gratuïta
- Nivell: Especialitzada
- Tema: Màrqueting i comunicació