Canals digitals per impulsar les vendes del teu comerç
15 de març de 2022
Utilitza els canals digitals per connectar amb el teu client i augmentar les vendes del teu comerç.
Totes les marques busquen que el consumidor hi repari, fent un esforç constant a mantenir la seva presència al mercat. En aquest escenari, s'alça internet com un gran aparador on pots mostrar la teva marca, connectar amb el teu consumidor i potenciar les vendes.
Segons l'estudi Estat actual de la digitalització de les petites empreses i autònoms espanyoles – 2021 elaborat per GoDaddy, lempresa de registre de dominis líder a nivell global, més del 90% de les petites empreses espanyoles coincideix que tenir una pàgina web millora la visibilitat del seu negoci. Els comerços no només comencen a establir canals de venda en línia per potenciar les seves vendes, sinó també a diversificar la seva comunicació a través dels diferents canals que la digitalització ha posat al seu abast.
La relació entre empreses i clients ha canviat: les marques busquen i interactuen amb el consumidor.
La relació entre empreses i consumidors ha canviat. Els comerços ja no esperen que el client hi contacti, sinó que són ells els que busquen tenir presència on es troba el consumidor i promouen aquesta interacció.
A continuació, t'expliquem els diferents canals digitals a través dels quals pots potenciar les vendes del teu petit comerç.
1. Els teus propis canals digitals
Començarem parlant dels canals que pots gestionar de forma autònoma. En primer lloc, trobem la teva pàgina web, una eina indispensable tant si comptes amb una botiga en línia o si és simplement un espai d'informació sobre els productes que vens. Gran part dels clients, abans de fer una compra, visiten la pàgina web del venedor a la recerca d'informació, ressenyes i, sobretot, fiabilitat i confiança. El canal online ha propiciat nous models de compra, com l'efecte ROPO (recerca online, compra offline) o el showrooming (observar el producte a les botigues físiques, però realitzar la compra online per un preu menor). Aquests canvis en el comportament reforcen la importància que la teva pàgina web compti amb un disseny que transmeti transparència i credibilitat, entenent les necessitats del teu client i satisfent-les. Incorpora una secció on puguin contactar amb tu i un apartat de preguntes freqüents perquè puguin resoldre els seus dubtes.
El canal de correu electrònic ha cobrat força en aquests últims anys, ja que és un dels que proporcionen un retorn més gran de la inversió: 42$ per cada dòlar invertit, segons l'article Email Marketing: Still The Most Powerful Tool To Take Your Business To The Next Level, publicat per Forbes. Aquest canal et permet oferir informació personalitzada i, en molts casos, automatitzada als teus clients, com un correu amb el resum de la compra o amb productes recomanats en funció de les seves preferències. També potencia la fidelització, ja que pots continuar mantenint el contacte amb el teu client promovent futures transaccions.
A més, pots crear un bloc on comparteixis diferents aspectes del teu comerç o dels teus productes. Hi pots explicar la història de la teva botiga, detalls de cada producte i diferents maneres d'utilitzar-lo. Escolta el teu client, descobreix el contingut que li interessa i ofereix-li-ho per cridar la seva atenció i reforçar l'enllaç.
2. Xarxes socials
Les xarxes socials han posat a disposició del teu comerç un espai on contactar de manera senzilla amb els teus clients i potencials clients. Segons el Digital 2021 April Global Statshot Report, elaborat per Hootsuite, plataforma especialitzada en xarxes socials i We Are Social, una agència de publicitat, a l'abril del 2021 les xarxes socials comptaven amb 4,3 bilions d'usuaris a nivell global. Aquest nombre està en continu creixement, per això tenir una presència consolidada en aquestes plataformes proporciona un ampli ventall d'oportunitats per a la teva pime.
Segons l'estudi Top Tendències Digitals 2021 d'IAB Spain, continuen emergint xarxes socials nínxol, com Twich, Tik Tok i Clubhouse; encara que Facebook i Instagram segueixen sent les plataformes líders en el nombre dusuaris actius. Descobreix quina xarxa social és la favorita del teu client i consolida la teva presència. Podràs crear contingut dinàmic en multitud de formats i, fins i tot, vendre a través de la plataforma. Augmentaràs la teva visibilitat, reforçaràs la teva relació amb els clients i potenciaràs les vendes.
3. Presència a marketplaces
Pots triar tenir la teva pròpia botiga online, encara que si vols potenciar les vendes, tenir presència en altres marketplaces pot ajudar-te. Segons Statista, Amazon és el marketplace amb més penetració a Espanya, seguit per AliExpress i eBay. Moltes d'aquestes plataformes han esdevingut els nous cercadors de productes, per la qual cosa aparèixer entre els resultats pot suposar un gran avantatge competitiu per al teu comerç.
4. Altres canals digitals
Un bon posicionament als cercadors és essencial perquè el client trobi el teu comerç en fer qualsevol cerca. Pots aparèixer entre els primers resultats a través de diferents tècniques de màrqueting digital, sent les més utilitzades SEO i SEM. Combinant totes dues, aconseguiràs potenciar la visibilitat, la notorietat i la imatge de marca del teu comerç.
També és important que utilitzis Google My Business, perquè el vostre client tingui accés ràpid a la vostra ubicació, ressenyes, telèfon de contacte i pàgina web. És una eina molt eficaç a l'hora de derivar el trànsit del cercador a la teva pàgina i per interactuar amb tots aquells clients que han decidit deixar un comentari o suggeriment.
Tots aquests canals et permetran contactar amb el teu client i impulsar les vendes. No oblidis estar al dia de les tendències que van sorgint com lautomatització de comunicacions i la introducció dassistents i chatbots a les pàgines web per proporcionar una experiència dusuari més satisfactòria. Els canals digitals suposen noves oportunitats de creixement per al teu comerç, no t'ho perdis!