Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Com desenvolupar un pla de continguts per a xarxes socials?

17 de maig de 2022

Un pla de continguts és una eina imprescindible en una estratègia de xarxes socials. Aprèn a crear-ne un amb aquest post! 

Les xarxes socials han esdevingut una eina fonamental de comunicació per a qualsevol comerç. Segons afirma l'informe anual de xarxes socials de la IAB España, el 85% dels internautes utilitzen xarxes socials, cosa que representa al voltant de 27 milions d'individus. Aquest mateix estudi indica que el 48% d'aquests usuaris segueix alguna marca a les xarxes socials. 

Aquest tipus de plataformes ofereixen l'oportunitat d'apropar-nos al nostre públic objectiu, fer que ens coneguin i crear-hi una comunitat. Tanmateix, per poder generar engagement (relació a llarg termini amb els nostres usuaris) amb la nostra audiència, és essencial treballar els continguts segons els objectius que ens plantegem. Tal com ens comenta l'especialista en màrqueting digital i social media Miguel Florido a la nostra nuestra entrevista, el simple fet de publicar continguts a les xarxes socials, no vol dir que tinguem una estratègia. 

De manera que, si volem atraure i fidelitzar el nostre públic objectiu haurem de dissenyar un pla de continguts per estructurar i definir els objectius que volem aconseguir amb el que publicarem a les xarxes socials. 

Què és un pla de continguts? 

És un document que ens servirà de guia per saber quin contingut publicar, a quin canal publicar-ho i amb quina finalitat. En aquest cas, aquest procés ens ajudarà a crear i organitzar una estratègia de continguts per a les xarxes socials del nostre negoci.  

Passos per crear un pla de continguts per a xarxes socials:

1. Anàlisi de situació inicial

El primer que hauries de fer és estudiar la situació inicial del teu negoci, per això hauràs d'analitzar diferents punts.

  • Coneix des de quin punt parteix el teu comerç, per això proposem realitzar una anàlisi DAFO (Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats) que t'ajudarà a examinar els factors interns i externs de la teva marca.
  • Analitza la competència. Esbrina com estan posicionats al sector, quina comunicació i mitjans utilitzen i quins són els seus recursos. Examina què estan utilitzant les altres marques que tu no tens.  

2. Planteja els objectius  

A l'hora d'establir els objectius els hauríeu de definir a curt, mitjà i llarg termini. És important que siguin específics, mesurables i realistes. 

3. Defineix el públic objectiu i el buyer persona 

Conèixer qui és el teu client, quines són les xarxes socials que utilitza, com es comporta i quines són les necessitats és fonamental per crear un pla de continguts. Ja que, si saps a qui t'adreces, podràs crear contingut específic per a aquest públic i millorar els resultats de la teva estratègia. Fins i tot, si vols anar un pas més enllà i conèixer en profunditat el teu client, pots fer un perfil de buyer persona. (incloure link a peça audiovisual de buyer persona. 

4. Estratègia  

Depenent dels objectius que hagis definit hauràs d'establir un tipus d'estratègia específica enfocada al teu públic objectiu i les xarxes socials que faci servir. A l'hora de crear la teva estratègia és important que tinguis en compte els punts següents:

  • Selecció de canals i xarxes socials.
  • Tipus de llenguatge i comunicació a utilitzar.
  • Establir els KPIs que es faran servir per mesurar les accions realitzades.
  • Definir el tipus de contingut i el format.
  • Planificació i fixació daccions.Indicar tant l'equip tècnic i humà que cal. 

5. Establir els canals 

Depenent del tipus de comerç, haureu d'establir quina xarxa social va millor per al vostre model de negoci i clients. Estar a tots els canals no és necessari si realment no ho necessites, enfoca't als canals on sí que pots tenir conversió i trànsit. 

6. Calendari editorial

Per organitzar els continguts que publicaràs el millor és crear un calendari editorial. Pots ordenar-los segons la data de publicació, tipus de contingut, canal de publicació o freqüència. 

7. Medició 

Per conèixer si el teu pla de continguts està obtenint resultats és important mesurar i monitoritzar els continguts. Aquest procés pot ajudar-te a conèixer que funciona millor i que hauries de canviar. Hi ha eines dins de les mateixes xarxes socials, o fins i tot externes, que t'ajudaran a conèixer les dades i les mètriques del teu contingut. 

Ara que ja coneixes els punts clau per realitzar un pla de continguts a les xarxes socials, és important que també coneguis quins tipus de contingut pots publicar i en quina xarxa social. 

1. Blogs, publicacions escrites, articles, guies…

El punt fort d'aquest tipus de contingut és que podeu mostrar l'experiència i el coneixement del vostre negoci, podent ajudar a millorar la vostra reputació.  

Xarxes socials recomanades: LinkedIn, Facebook i Twitter són una bona opció ja que permeten publicar un fragment curt o un enllaç cap al bloc. 

2. Imatges i vídeos 

Les imatges i els vídeos poden augmentar la interacció amb els clients i millorar la imatge de la marca. Segons un informe de HubSpot, el 45% dels enquestats va admetre veure més d'una hora de vídeo a Facebook i YouTube per setmana, situant el vídeo com el segon tipus de contingut més utilitzat a les xarxes socials per augmentar la interacció amb l'audiència. 

Xarxes socials recomanades: les imatges són importants per a totes les xarxes socials, però Instagram i Pinterest són les millors per a aquest tipus de contingut. En canvi, el vídeo funciona molt bé a YouTube i Facebook. Per a vídeos curts destaquen la plataforma d'Instagram i TikTok.

3. Infografies  

Aquest tipus de contingut ens pot ajudar a transmetre idees mitjançant elements visuals. Poden ser una bona opció si volem impactar i cridar latenció de la nostra audiència. 

Xarxes socials recomanades: Facebook i Linkedin són opcions excel·lents per a les infografies. Tot i que Twitter i Instagram també poden ser una bona alternativa per a aquest format. 

Combina els diferents continguts en xarxes socials que amb el temps ia base de provar, aniràs comprovant què és el que millor funciona per al teu públic a cada xarxa social. Experimenta i sigues creatiu amb el teu contingut per connectar amb els teus clients i aconseguir que la comunitat vagi creixent.  

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
22.11.2022
Instagram Shopping: què és i quins són els seus avantatges?
Sabies que les persones poden comprar els teus productes al teu compte d'Instagram sense sortir del teu perfil? Instagram Shopping és una eina que us permet mostrar i vendre productes a través d'aquesta xarxa social. Encara no saps com...
+ info
22.11.2022
Passos per crear una empresa digital des de zero
Emprendre i crear la teva pròpia empresa des de zero pot ser que no sigui una tasca fàcil. Per això, hem fet una petita guia per ajudar-te a fer-ho. La creació i la posada en marxa d'un negoci pot suposar un veritable...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X