Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Com la tecnologia t'ajuda a connectar amb els clients a través dels seus sentits

22 de juliol de 2025

Sabies que el 90% de les decisiones de compra es realitzen en base a les emocions? I que el 80% de les decisions es prenen al punt de venda, ja sigui físic o online.

Per despertar emocions positives a les audiències, i que triïn el teu producte entre totes les opcions disponibles, és fonamental impactar en tots els seus sentits Endinsa't en aquest article i aprèn com incorporar-lo a la teva pime.

Què és el màrqueting sensorial i per què és important

El màrqueting sensorial és una tècnica que utilitza els sentits dels consumidors per generar emocions, records i influir en les decisions de compra.

El seu objectiu principal és millorar l'experiència del client i enfortir la identitat de marca. En connectar amb els sentits, les marques poden diferenciar-se i generar un impacte durador a la ment del consumidor.

  • Atrau i fidelitza clients ja que, si associen emocions positives amb una marca són més propensos a repetir la compra.
  • Diferenciació competitiva en mercats saturats.
  • Impacte emocional que genera una connexió duradora entre el client i la marca.

Quines estratègies pots utilitzar per aplicar-lo a la teva pime?

El màrqueting sensorial cerca activar els cinc sentits del consumidor per crear experiències memorables. Per això s'apliquen les estratègies següents:

Màrqueting visual:

  • Disseny de marca, presència atractiva i estructura web fàcil d'usar.
  • Colors que despertin emocions (ex. blau = confiança, vermell = urgència).
  • Contingut visual que representi els valors i essència de la marca.

Màrqueting auditiu:

  • Banda sonora que reforça la identitat de marca.
  • Tons de veu i sons en publicitat o vídeos.
  • Àudio branding (com el so de Netflix o Intel).

Màrqueting olfatiu:

  • Aromes personalitzades en locals (ex. fleques, spas, boutiques).
  • Productes aromatitzats alineats amb la teva identitat.

Màrqueting del tacte:

  • Materials agradables al tacte en productes o empaquetatges.
  • Interacció física amb mostres o demostracions.

Màrqueting gustatiu:

  • Degustacions o proves gratuïtes.
  • Degustacions o proves gratuïtes.

Màrqueting sensorial i neuromàrqueting, com la seva relació pot influir en la teva estratègia

El neuromàrqueting estudia com el cervell respon a estímuls de marca i màrqueting. Quan el combines amb el màrqueting sensorial:

  • Potencies la connexió emocional, cosa que facilita la decisió de compra.
  • Actives el sistema límbic del cervell, responsable de les emocions i la memòria.
  • Pots dissenyar experiències que generin record i fidelitat.

Per exemple, una aroma agradable activa el record d'una experiència positiva, i això influeix en futures decisions de compra sense que el client en sigui conscient.

Com la digitalització potencia el màrqueting sensorial?

A continuació, et compartim alguns casos d'ús perquè puguis aplicar el màrqueting sensorial a la teva pime.

1. Aromes personalitzades amb intel·ligència artificial

La intel·ligència artificial està revolucionant el màrqueting olfactiu en permetre la creació de fragàncies personalitzades basades en dades.

  • Anàlisi de dades del client: la IA pot analitzar perfils de clients (edat, gènere, emocions, historial de compres) per suggerir aromes que generin una connexió emocional.
  • Generadors de fragàncies amb IA: empreses com Scentys o Moodify usen algoritmes per combinar molècules aromàtiques i crear perfums únics que s'adapten a l'entorn o al públic objectiu.
  • Difusors intel·ligents: Integrats amb sensors i connectats a sistemes de gestió, alliberen aromes específiques segons el moment del dia, el clima o el tipus de client present.

2. Domòtica sensorial: música i llums adaptatives

L'automatització de l'entorn físic mitjançant domòtica permet adaptar l'experiència sensorial a temps real:

Música dinàmica:

  • Sensors de moviment i càmeres amb IA detecten la quantitat de persones a la botiga.
  • El sistema ajusta el volum, el ritme o el gènere musical segons el flux de clients o l'hora del dia (per exemple música relaxant al matí, més enèrgica a la tarda).
  • Plataformes com Soundtrack Your Brand permeten programar llistes intel·ligents basades en dades de comportament.

Il·luminació intel·ligent:

  • Llums LED controlades per sistemes com Philips Hue o KNX canvien de color o intensitat segons l'hora, el clima o l'estat d'ànim desitjat.
  • Per exemple, llum càlida i tènue per a zones de descans o llum blanca brillant per destacar productes premium.

Casos d'èxit, què fan les grans marques

1. Apple

  • Botigues dissenyades perquè els clients toquin, provin i experimentin els seus productes.
  • So minimalista i ambient net per crear una experiència premium.

​​​​​​​2. Starbucks

  • Usa música, il·luminació càlida i aroma a cafè per fer que cada local se senti com una segona casa.

3. NH Hotel Group

  • Compten amb ambientació olfactiva exclusiva per tipus d'hotel, música de fons personalitzada per a les zones comunes, il·luminació i decoració pensades per transmetre confort i confiança.

4. Coca-Cola

  • Experiències multisensorials amb campanyes on es combinen so, color vermell i la sensació refrescant del producte.

5. Tesla

  • Test drives com a experiència sensorial clau: vista (pantalles), oïda (silenci del motor), tacte (interiors de luxe).

El màrqueting sensorial, en combinació amb el neuromàrqueting, és una poderosa eina per diferenciar la teva pime i connectar emocionalment amb els teus clients. En estimular els sentits, pots crear experiències que no només venen, sinó que es recorden i generen lleialtat.

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
11.11.2025
Webinar #10: IA conversacional per a pimes: com triar, aplicar i treure partit al teu negoci
Descobreix com la IA conversacional et pot ajudar a transformar el teu negoci. Aprèn a utilitzar xatbots i assistents intel·ligents per millorar l'atenció al client, optimitzar processos i augmentar les vendes, sense necessitat de...
+ info
11.11.2025
Guia definitiva per a pimes: compleix amb la protecció de dades i assegura la privadesa dels teus clients
Aquest monogràfic presentat per Antonio Jiménez Gil reuneix tots els aspectes que tota pime ha de conèixer per garantir el compliment normatiu i protegir la informació dels clients. S'aborden les normatives essencials, els...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X