Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Com optimitzar campanyes de Paid Media en comerços detallistes

14 d'octubre de 2025

Moltes campanyes de Paid Media fracassen a causa de la manca de planificació. Però, amb alguns ajustaments a la segmentació, claims o anàlisi de les necessitats i objectius, els comerços poden aconseguir millors resultats sense augmentar el seu pressupost.

En aquest article, pimes i negocis autònoms coneixeran com optimitzar les seves estratègies de Paid Media, aconseguint el seu públic objectiu eficaçment i complint els objectius establerts sense necessitat de grans augments de pressupost.

Definir l'objectiu de la campanya com a punt de partida

Quan una pime vol llançar una campanya de publicitat a internet, el primer que ha d'establir és el perquè. Quina és la raó que desperta aquesta necessitat?

Es pot intentar augmentar les vendes, aconseguir més inscripcions en un esdeveniment, donar a conèixer un nou producte o servei o, simplement, complir els objectius anuals. Sigui quina sigui la raó, cal que estigui clarament definida ja que serà l'eix sobre el qual s'articuli la resta de l'estratègia.

Públic objectiu i canals més adequats

Quan els objectius estan clars, el següent pas és determinar a qui es vol arribar i on es troba.

Per això és fonamental definir els segments de consumidors o altres empreses que representin els seus clients potencials, tenint en compte que, cada audiència, interactua de manera diferent:

  • No tots els perfils són a les mateixes xarxes socials.
  • Alguns usuaris busquen activament productes a cercadors, mentre que altres responen millor a l'impacte visual en xarxes com Instagram o TikTok.
  • El temps que dediquen a informar-se o comparar és diferent segons les necessitats i preocupacions de cada segment.

Per conèixer millor on es troba cada perfil objectiu i com es comporta, és recomanable revisar informes actualitzats com “Digital 2025” de We Are Social i Meltwater, l'Estudi de Xarxes Socials d'IAB Spain o les dades de plataformes com Metricool o Hootsuite que ofereixen estadístiques i tendències específiques per sector i xarxa social.

Elements clau en la creació d'anuncis efectius

Un cop identificat el públic i els canals adequats, és moment de dissenyar els anuncis. Alguns elements a tenir en compte són:

  • Claim o missatge principal: ha de ser clar, concís i orientat al benefici que obtindrà lusuari.

Exemple: “Enviament gratuït a la teva primera compra”.

  • Creativitats adaptades al canalno funciona igual una imatge a Instagram que a Google Ads. Cada plataforma té el seu propi llenguatge visual i to, per això és important adaptar-se a cada canal.
  • Crida a l'acció (CTA): ha de ser visible i directa.

Exemple: “Reserva aquí”.

  • Segmentació precisa: fer servir les opcions que ofereixen les plataformes (ubicació, edat, interessos, comportament…) per evitar un malbaratament de la inversió.

Eines per mesurar el rendiment i ajustar lestratègia

La creació i el llançament de la campanya és només l'inici. L'èxit es mesura i s'ajusta de manera continuada. Entre les eines per fer seguiments de campanyes podem trobar:

L'anàlisi ha de ser constant ja que, si un anunci no genera resultats després d'uns dies, és millor pausar la campanya de Paid Media i redifinir-la sense generar costos innecessaris.

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
11.11.2025
Webinar #10: IA conversacional per a pimes: com triar, aplicar i treure partit al teu negoci
Descobreix com la IA conversacional et pot ajudar a transformar el teu negoci. Aprèn a utilitzar xatbots i assistents intel·ligents per millorar l'atenció al client, optimitzar processos i augmentar les vendes, sense necessitat de...
+ info
11.11.2025
Guia definitiva per a pimes: compleix amb la protecció de dades i assegura la privadesa dels teus clients
Aquest monogràfic presentat per Antonio Jiménez Gil reuneix tots els aspectes que tota pime ha de conèixer per garantir el compliment normatiu i protegir la informació dels clients. S'aborden les normatives essencials, els...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X