‘Converses Accelera pime’, el podcast de digitalització per a pimes i autònoms
29 d'abril de 2025
'Converses Accelera pime', és un espai que busca proporcionar a pimes i autònoms coneixements necessaris per afrontar els desafiaments de la digitalització a través d'un gran ventall de temes, persones expertes i notícies de gran interès per a les pimes.
Aposta per un nou format de comunicació
Actualment la informació flueix a gran velocitat i, en conseqüència, les maneres de consumir continguts evolucionen constantment, Acelera pime ha decidit innovar mitjançant els pòdcast ja que ofereixen una adaptació a les necessitats i hàbits de consum de la seva audiència.
Aquest format ha guanyat una popularitat significativa en els darrers anys a causa de la seva accessibilitat i flexibilitat. Permet als oients consumir contingut de qualitat mentre realitzen altres activitats, com ara conduir, fer exercici o treballar.
El podcast ‘Converses Acelera pime’ s'ha dissenyat per ser una eina pràctica i accessible per a les pimes i els autònoms que busquen informar-se sobre tendències d'actualitat, noves eines i consells de digitalització de la mà d'expertes i experts. A través d'episodis trimestrals, s'aborden temes rellevants i actuals que afecten les empreses en el procés de transformació digital.
Lelecció daquest format no és casual; respon a la necessitat i demanda de la nostra audiència per continguts de valor que, en un temps reduït i condicionat pels horaris, s'ajusti als seus ritmes de vida.
Quin tipus de temes tractem i quines persones expertes ens acompanyen
El contingut del pòdcast ‘Converses Accelera pime’ se centra en una àmplia varietat de temes relacionats amb la digitalització i la gestió empresarial. A continuació, podràs descobrir les temàtiques dels nostres episodis:
- Transformació digital: Al primer episodi del podcast d'Acelera pime, conversem amb Ignacio Cobisa, Consulting Manager a International Data Corporation (IDC). Amb ell, ens endinsem en les tendències digitals del 2024 i aprofundim en les que vindran el 2025 per començar a explorar nous àmbits d'acció.
- Paid Media: ¿Com aconseguir destacar en un mercat massificat? La resposta té un nom: Paid Media, juntament amb Rocío Latorre, especialista en màrqueting, apropem les claus d'aquesta estratègia digital per aconseguir que continguts d'interès arribin a les audiències correctes als moments i canals adequats.
- Fidelització i experiència d'usuari: Comptar amb un Customer Journey, o viatge del client, és clau per fidelitzar les nostres audiències. Descobreix de la mà d'Enric Barambio, especialista en experiència d'usuari a NTT DATA, la importància que té per a pimes i autònoms diferenciar els usuaris segons les diferents característiques, gustos i necessitats.
- Emprenedoria digital: Afrontar els obstacles de crear una empresa requereix una actitud resilient, formació constant i la curiositat. L'experta en emprenedoria, María Gómez del Pozuelo, CEO i fundadora de Womenalia, ens revela com localitzar ajudes i apropar-se a comunitats digitals. A més, aprofundim en temes com la situació de la dona emprenedora, tendències digitals que poden impulsar les pimes, o eines per a una digitalització funcional i econòmica.
Aquests professionals comparteixen els seus coneixements i experiències, proporcionant als oients insights valuosos i consells pràctics que poden aplicar als seus propis projectes.
Per què els podcasts són formats interessants per comunicar, també per a les pimes
Aquest format de comunicació pot ser una excel·lent manera de compartir coneixements, connectar amb clients i establir-se com a líders al seu sector. Els podcasts han esdevingut un contingut altament demandat pels usuaris per diverses raons:
- Accessibilitat: es poden escoltar en qualsevol moment i lloc, cosa que els fa ideals per a persones amb agendes ocupades. Els empresaris i els autònoms poden aprofitar moments com els desplaçaments o el temps d'exercici per consumir contingut. tant informatiu com rellevant.
- Profunditat: a diferència d'altres formats de contingut més breus, els podcasts permeten explorar temes en profunditat. Els episodis poden durar des d'uns pocs minuts fins a més d'una hora, cosa que permet als experts convidats compartir els seus coneixements detalladament i sense deixar res al tinter.
- Connexió emocional: aquest format crea un vincle més personal entre el presentador o la presentadora i la seva audiència. Mitjançant la veu es poden transmetre emocions, destacar-ne les parts més rellevants i generar empatia, promovent una relació de confiança i confidència amb els oients.
- Flexibilitat en la producció: depèn de les teves ambicions, crear un pòdcast no ha de comportar una gran inversió en equip o infraestructura. Amb un micròfon de bona qualitat, un estudi aïllat i un programari dedició bàsic, qualsevol pime pot llançar el seu propi podcast i començar a compartir el seu missatge amb el món.
- Abast i visibilitat: el més actiu dels pòdcast és la seva capacitat d'assolir una audiència global. Spotify, Apple Podcasts o iVoox faciliten la distribució i el descobriment de nous programes, cosa que permet a les pimes ampliar el seu abast i atraure nous clients.
Si busques llançar el teu propi podcast et convidem a que t'inspiris amb ‘Converses Accelera pime’, aquest contingut està centrat a oferir episodis interessants per a qualsevol pime que busqui millorar la seva competitivitat a través de la digitalització.
Els episodis estan dissenyats per ser informatius i pràctics, proporcionant consells, estratègies i notícies rellevants per als emprenedors i que es poden implementar amb facilitat en els seus negocis.
Connecta amb la comunitat de ‘Converses Acelera pime’, subscriu-te al nostre canal de Spotify i anima't a llançar el teu propi podcast per comunicar, educar i connectar amb els teus clients i audiència objectiu!