Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Descobreix com el Customer Journey t'ajuda a entendre els teus clients

29 d'abril de 2025

Tota empresa que ofereixi un producte o servei passa per diverses etapes fins a arribar a la compra per part del client. En aquest webinar, Macarena Bozas ens explica quines són aquestes etapes i com aprofitar-les per millorar la qualitat del servei, la imatge de l'empresa i els beneficis obtinguts, així com destacar la importància de saber identificar i plasmar aquestes etapes per definir clarament quines són les tasques que cal realitzar en cadascuna.

El customer journey o "viatge del client" és el conjunt d'etapes que travessen l'empresa i el client al llarg d'un servei, que comprèn etapes més enllà del moment de compra d'un producte o servei, des del primer contacte entre les dues parts fins al servei postvenda. 

Beneficis de comptar amb un Customer Journey

La consideració de plasmar un customer journey ofereix una comprensió més detallada de lexperiència de lusuari i del seu contacte amb lempresa. Alguns dels beneficis d'aquest recurs són:

  • Millor sintonització amb les emocions del client
  • Major precisió en la identificació de punts febles de la comunicació amb el client
  • Augment de la satisfacció de l'usuari
  • Col·laboració més estreta entre diferents equips de l'empresa
    Per entendre tots els passos del recorregut del client, és recomanable fer un mapatge de totes les etapes d'interacció entre ell i l'empresa. Aquí, cal plasmar els contactes, emocions i experiències de l'usuari. De fet, el 84% de les empreses que fan aquest mapeig obtenen més ingressos econòmics.

Etapes crítiques d'un Customer Journey

Encara que els detalls de cada procés són diferents depenent de l'empresa, el producte o servei prestat, i fins i tot depenent de la clientela a què es pretén arribar, hi ha alguns passos que són comuns a un ampli nombre de pimes: 

  • Descobriment: El client ideal detecta una necessitat. Es produeix la primera aproximació del client a lempresa.
  • Comparació: El client avalua diferents opcions. Depèn de la imatge i la reputació de l'empresa l'èxit d'aquesta etapa.
  • Contracte: El client decideix adquirir el producte o servei. Cal simplificar el màxim possible aquest pas per evitar perdre una venda.
  • Ús: El client adquireix el producte o servei. Cal un bon servei de suport per fidelitzar el client.
  • Resolució: El client té una consulta o dubte. La rapidesa, eficàcia i personalització de la resposta augmentaran les probabilitats d'èxit.
  • Fidelització: L'empresa ofereix beneficis al client. És fonamental que es consideri una oferta personalitzada per demostrar coneixement del client.
  • Promoció: El client recomana a altres persones lús dels productes o serveis de lempresa. Això permet guanyar nous potencials clients.

En definitiva, conèixer el client i la seva relació amb l'empresa permet ajustar estratègies, així com aplicar els ajustaments necessaris per mantenir content l'usuari.

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
10.06.2025
La llista definitiva de tot el que has de saber per crear una botiga en línia i fer-la créixer - Infografia
Preparatius tècnics - Domini propi, curt i fàcil de recordar.
- Hosting fiable i amb certificat SSL (https://). Estructura i disseny - Seccions clares: inici, qui som, productes, contacte…
-...
+ info
10.06.2025
5 cursos gratuïts de màrqueting digital per a pimes - Infografia
Vols millorar la teva presència digital i mantenir-te actualitzat amb tendències de màrqueting digital? Fa el pas amb aquests cursos gratuïts. Màrqueting Digital – Fundae Aprèn les principals...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X