Fes créixer la teva pime amb la publicació de continguts en diferents idiomes
27 de maig de 2025
Si el teu objectiu és créixer internacionalment i convertir-te en un referent del teu sector, publicar contingut en diversos idiomes pot ser la clau.
La globalització ha impulsat l'accés equitatiu a la informació, independentment de l'idioma o el país d'origen. I, encara que cada cop hi ha més maneres de traduir les publicacions de forma automàtica, un contingut orgànic en diversos idiomes aconseguirà que superis les teves fronteres.
Segons dades de l'informe Digital 2025, elaborat per we are social i Meltwater, els usuaris d'internet ja representen un 67,9% de tota la població mundial, cosa que equival a uns cinc mil milions d'usuaris. I, com es pot veure al gràfic següent, aquesta adopció de l'ús d'internet està repartida de forma gairebé equitativa a nivell mundial.
Aquest estudi també ens aporta altres dades rellevants:
- Usuaris de telèfons mòbils: 5.780 milions de persones utilitzen telèfons mòbils, cosa que equival al 70,5% de la població mundial.
- Temps a les xarxes socials: més del 22% dels adults que naveguen per internet escolten com a mínim un podcast a la setmana.
- L'usuari mitjà d'internet dedica 2 hores i 21 minuts diaris a les xarxes.
És per aquestes raons que, en un món cada cop més digitalitzat, és important publicar en altres idiomes. Així podrem aconseguir més abast i expansió cap a una audiència objectiu més àmplia. A continuació, t'expliquem la importància de publicar en altres idiomes i quins són els avantatges per a la teva pime.
Beneficis per a petites i mitjanes empreses
- Ampliació del mercat objectiu: si un dels teus objectius és la internacionalització a nous mercats, en oferir contingut en diversos idiomes pots atraure clients de diferents cultures i països.
- Generació de confiança i credibilitat: els consumidors tendeixen a confiar més en empreses que es comuniquen en el seu idioma nadiu, cosa que pot enfortir la relació amb la marca.
- Millora del SEO internacional: el contingut multilingüe pot tenir una millor posició en motors de cerca de diferents països, incrementant la visibilitat.
- Avantatge competitiu: moltes empreses encara no han adoptat estratègies multi idioma, fer-ho podria diferenciar-te de la competència i posicionar-te com a líder al sector.
- Millora de l'experiència de l'usuari: oferir contingut en l'idioma preferit per l'usuari, facilita la navegació i la comprensió, augmentant la satisfacció i la taxa de conversió.
Parlar l'idioma del teu client no és només una opció, és la clau per fer créixer la teva pime en un mercat globalitzat.
Què estem fent a Accelera pime?
Accelera pime, com una iniciativa del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública busca impulsar la transformació digital de les pimes.
Hem detectat que una part de la nostra audiència és angloparlant i, tot i que la majoria dels nostres continguts estan disponibles en diversos idiomes, promovem l'adopció d'estratègies digitals per poder millorar la competitivitat i les oportunitats de creixement. A més, ofereix recursos i eines per facilitar la implementació d'aquestes estratègies, adaptant-se a les necessitats específiques de cada negoci.
La publicació de continguts en múltiples idiomes és una estratègia efectiva per expandir l'abast del teu pime, millorar la relació amb clients internacionals i destacar en un mercat cada cop més globalitzat.Com ja has vist, Accelera pime proporciona eines ideals perquè la teva pime pugui començar a optar per estratègies multilingües.