Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Gamificació per a pimes: El secret per formar i fidelitzar clients

18 de març de 2025

La gamificació consisteix a donar aparença de joc a activitats no lúdiques. En aquest monogràfic, amb l'ajuda de Maria Fernanda Rojas Tarazona, s'abordarà com fer servir la gamificació perquè les pimes puguin ser més dinàmiques i interactives amb els seus clients i empleats, així com una estratègia d'implementació perquè funcioni efectivament dins del negoci. 

Resum executiu

La gamificació, que consisteix a integrar elements de joc en activitats no lúdiques, ha sorgit com una estratègia efectiva per augmentar el compromís i la motivació dels participants. Per a les pimes, la gamificació representa una oportunitat valuosa per destacar-se en un mercat competitiu, captar latenció dels clients, fomentar la lleialtat i millorar la seva satisfacció. En incorporar mecàniques de joc, com a sistemes de recompenses, desafiaments i seguiment de progrés, les empreses poden transformar les interaccions quotidianes en experiències dinàmiques que captiven tant clients com empleats.

En els darrers anys, la gamificació ha guanyat popularitat en diversos sectors. Segons dades de Mordor Intelligence, s'estima que el mercat global de gamificació arribarà als 48,72 mil milions de dòlars el 2029. Aquesta tendència ressalta el potencial de la gamificació com una estratègia empresarial a llarg termini.

Les pimes poden adoptar la gamificació de diverses maneres segons els seus objectius. Algunes de les metodologies més efectives inclouen:

  • Sistemes de recompenses i èxits: Els usuaris acumulen punts o crèdits que poden bescanviar per recompenses, fomentant la interacció contínua.
  • Sistemes de nivells: Els participants desbloquegen nivells a mesura que avancen, una tècnica especialment útil a l'àmbit educatiu per motivar la progressió.
  • Reptes i competències: Competir per assolir metes fomenta el compromís i la interacció entre usuaris, com es veu en aplicacions de fitness com Strava.

En màrqueting, la gamificació permet crear experiències més interactives que promouen la fidelitat a la marca. La gamificació també és una eina interessant per a la formació i la motivació d'empleats, especialment en pimes amb pressupostos limitats per a capacitació. En integrar elements de joc en l'aprenentatge i desenvolupament, empreses com Ford, AstraZeneca i Galderma han aconseguit més participació i millor retenció en els seus programes de formació. La gamificació fa que l'aprenentatge sigui més amè i interactiu, millorant les habilitats dels empleats i augmentant-ne la satisfacció laboral.

Entre els beneficis de la gamificació per als empleats destaquen:

  • Retenció del talent: Les mecàniques de joc contribueixen a crear un entorn de treball atractiu i retenir els empleats.
  • Consolidació del coneixement: L'aprenentatge interactiu facilita la retenció de la informació.
  • Reducció de l'abandó de la formació: Els cursos gamificats són més atractius i redueixen les taxes d'abandó.

Per adoptar la gamificació, les pimes han de seguir aquests passos:

  • Definir els objectius: Determinar els objectius específics de la iniciativa, com ara lleialtat del client o productivitat dels empleats.
  • Conèixer el públic: Comprendre les preferències i motivacions dels usuaris és fonamental per dissenyar experiències efectives.
  • Dissenyar lexperiència de joc: Utilitzar punts, nivells i recompenses alineats amb els interessos dels usuaris.
  • Triar les eines adequades: Seleccionar plataformes de gamificació, com ara Learningpark, Zeppelean o iSpring Learn, facilita la implementació.
  • Establir un sistema de recompenses: Oferir incentius, com ara descomptes o reconeixements, per fomentar la participació contínua.
  • Mesurar i ajustar: Avaluar l'impacte de l'estratègia i fer ajustaments basats en els resultats per optimitzar-la.

La gamificació és una estratègia efectiva per a les pimes, que permet millorar tant la fidelització dels clients com el compromís dels empleats. En transformar les interaccions habituals en experiències de joc atractives, la gamificació enforteix els vincles amb els clients i augmenta la motivació de lequip. En un entorn cada vegada més digital, la gamificació ofereix un avantatge competitiu que ajuda les pimes a augmentar la productivitat, fomentar la lleialtat i assolir un creixement sostenible.

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
15.04.2025
Digitalització per a la sostenibilitat i la responsabilitat social - Podcast
Arriba el cinquè episodi de Converses Accelera PiME. Coneix, juntament amb Daniel Trurán, cofundador de B Lab Spain i director general a Ethical Business Building the Future, com la sostenibilitat i la responsabilitat social estan...
+ info
15.04.2025
Augmenta les vendes del teu e-commerce gràcies a Google Merchant Center
Google Merchant Center ha esdevingut l'eina estrella per a qualsevol empresa que vulgui destacar dins del món de l'e-commerce.   A més de nombrosos avantatges, és una eina que permet als venedors gestionar i optimitzar...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X