Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Guia per detectar possibles millores en una pàgina web

16 de setembre de 2025

Un web desactualitzat pot disminuir la confiança dels usuaris en els serveis que aquesta ofereix així com impactar en el seu rendiment comercial. En aquesta guia mostrem, a pimes i negocis autònoms, un enfocament pràctic per avaluar les vostres pàgines web, i detectar oportunitats de millora. Continua llegint!

Com saber si una web està fallant

Certes situacions poden reflectir que una pàgina web requereix atenció urgent i detectar-les a temps és fonamental per mantenir la continuïtat d'un negoci. A continuació, es mostren alguns exemples comuns:

  • Caiguda en les conversions: si les visites es mantenen, però les conversions (compres, registres, sol·licituds de contacte) disminueixen, pot haver-hi un problema ocult. Per exemple, temps de càrrega lents poden fer que els usuaris abandonin la pàgina abans d’interactuar.
  • Mal funcionament en dispositius mòbils: si la pàgina no està adaptada als dispositius mòbils, per exemple, amb menús que no responen o textos que no es veuen complets, els usuaris abandonaran abans de realitzar qualsevol acció.
  • Campanyes sense resultats: en llançar promocions o campanyes, no es generen les visites ni les conversions esperades. Això pot deure’s a enllaços trencats, continguts desactualitzats o navegació poc clara que confon l’usuari.
  • Errors en funcions essencials: formularis que no s’envien, carretons que no afegeixen els productes de manera correcta o botons que no funcionen. Petits errors tècnics impedeixen completar accions clau.

Per tant, convé prestar atenció a aspectes com:

  • Disseny no responsive que dificulta la visualització en diferents dispositius.
  • Velocitat de càrrega lenta, perjudicant el SEO i l’experiència de l’usuari.
  • Continguts desactualitzats que afecten la credibilitat.
  • Enllaços trencats que dificulten la navegació.
  • Crides a l’acció (CTAs) poc clares o ineficaces que redueixen conversions.

Segons Google, el 53% dels usuaris abandona una web si triga més de 3 segons a carregar.

Checklist de revisió web, quins són els aspectes per considerar

Pimes i autònoms poden utilitzar aquesta llista com a punt de partida per revisar els seus llocs web.

1. Disseny i experiència d'usuari

  • La navegació és clara i intuïtiva.
  • El lloc es visualitza correctament en tots els dispositius.
  • El disseny reflecteix la identitat de marca i transmet professionalitat.

 2. Continguts

  • La informació, com textos, preus o horaris, està actualitzada.
  • Les imatges estan optimitzades i són d’alta qualitat.
  • Existeixen continguts que aportin valor afegit.
  • 3. SEO i rendiment tècnic
  • La velocitat de càrrega és òptima (menor a 3 segons).
  • Les URLs, títols i descripcions estan optimitzades.
  • Els enllaços interns segueixen una estructura coherent i faciliten la navegació.
  • Els formularis i botons responen correctament.

Eines gratuïtes per avaluar i millorar:

Les eines següents permeten identificar errors i optimitzar una web sense necessitat d'inversió.

  • Google PageSpeed: analitza la velocitat de càrrega i ofereix recomanacions per millorar el rendiment a ordinadors i dispositius mòbils.
  • Responsively App: permet provar múltiples resolucions de pantalla a temps real.
  • Ubersuggest: proporciona dades sobre paraules clau, SEO i rendiment general.
  • Wappalyzer: identifica les tecnologies utilitzades en un lloc web, com ara CMS o plugins per detectar possibles vulnerabilitats.
  • Google Search Console: monitoritza errors dindexació, enllaços trencats i problemes de SEO.
  • Ahrefs Broken Link Checker: escaneja una pàgina web per trobar enllaços trencats que afecten la navegació.

Un web poc funcional pot tenir un impacte negatiu sobre la reputació, el rendiment comercial i l'experiència del client. Per a les pimes, fer revisions periòdiques i aplicar petites millores tècniques pot suposar la diferència.

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
11.11.2025
Webinar #10: IA conversacional per a pimes: com triar, aplicar i treure partit al teu negoci
Descobreix com la IA conversacional et pot ajudar a transformar el teu negoci. Aprèn a utilitzar xatbots i assistents intel·ligents per millorar l'atenció al client, optimitzar processos i augmentar les vendes, sense necessitat de...
+ info
11.11.2025
Guia definitiva per a pimes: compleix amb la protecció de dades i assegura la privadesa dels teus clients
Aquest monogràfic presentat per Antonio Jiménez Gil reuneix tots els aspectes que tota pime ha de conèixer per garantir el compliment normatiu i protegir la informació dels clients. S'aborden les normatives essencials, els...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X