Impulsa el reconeixement digital de la teva pime convertint els teus empleats en ambaixadors de marca
8 de juliol de 2025
Saps qui poden ser els millors promotors de la teva pime al món digital? Els teus empleats. I és que quan el teu equip s'involucra en l'estratègia digital, no només amplifiquen l'abast de la marca, sinó que també generen confiança i autenticitat en la teva comunicació.
Coneix, en aquest article, com motivar els teus empleats, capacitar-los i fer-los partícips del propòsit de l'empresa.
Amb les noves tecnologies evolucionant cada cop més ràpid és important que el teu negoci no es quedi enrere. El mercat i els seus clients demanen, cada cop més, la digitalització de les empreses, i una de les formes més eficaces per formar part d'aquest canvi és començant de manera interna.
Com pots fomentar la cultura digital al teu negoci?
Adaptar-se a les noves tecnologies pot resultar difícil, per això et recordem la importància de ser pacient i treballar de forma constant per assolir els teus objectius. A continuació, et compartim algunes pràctiques per impulsar la cultura digital a la teva pime.
- Crea un pla a mitjà i llarg termini: crear una sèrie d'objectius amb temps i idees realistes aporta una sensació de seguretat. És a dir, en comptes de demanar als teus empleats que s'adaptin de manera autònoma, pots establir terminis perquè tots hagin de complir una sèrie de pautes aconseguint, com a empresa, un mateix objectiu.
De vegades, una visió clara és l'única cosa que cal per crear motivació.
- Estableix una formació contínua: és molt probable que entre els teus empleats hi hagi diferents nivells de coneixement en l'àmbit digital, per això és important una avaluació inicial acompanyada d'una formació contínua. A la nostra secció d'esdeveniments podràs trobar nombroses formacions gratuïtes, tant en format en línia com presencial.
- Comunica i reconeix els avenços: per mantenir la motivació dels empleats durant el transcurs d'adaptació digital, veure que s'està millorant és una de les millors opcions. Recomanem crear un espai setmanal o mensual, on es puguin demanar dades sobre com avança el pla i on els empleats puguin parlar sobre les seves experiències i fins i tot descobriments nous.
Claus per a una participació en línia activa
El que realment marcarà la diferència de la teva transformació digital és que el teu equip ho comuniqui tant de forma interna com externa. Si vols impulsar aquesta participació, et compartim alguns consells.
De forma interna:
- Treballs en equip: fomenta un ambient de companyonia amb projectes col·laboratius i dinàmiques de team-building, on tots els membres puguin participar, sentir-se útils i recolzar-se els uns als altres.
- Reunions de seguiment: poder visualitzar el progrés de l'empresa sempre és una gran font de motivació. Organitza reunions mensuals per compartir avenços, celebrar èxits i obrir un espai per a comentaris i propostes.
- Newsletters internes: recorda que la comunicació interna d'una empresa és essencial per mantenir tot l'equip informat sobre novetats, recursos disponibles i propers passos en la transformació digital.
- Esdeveniments: crear relacions de confiança entre tots els membres de l'equip també és fonamental. De tant en tant, pots fer afterworks o esdeveniments informals.
De forma externa:
- Acreditacions: quan un empleat completi una formació podrà obtenir un certificat que acrediti ladquisició duna habilitat en concret. Aquest es podrà compartir en xarxes socials, esdevenint una forma senzilla de donar visibilitat al compromís de la teva empresa amb la millora contínua.
- Participació en esdeveniments externs: convida els teus empleats a representar la teva empresa en diferents fires, jornades o concursos. D'aquesta manera, no només aconseguiràs ampliar els seus coneixements sinó que reforçarà els seus papers com a ambaixadors de marca.
- Participació en xarxes socials: anima el teu equip a generar contingut, tant pel LinkedIn personal com per les xarxes socials de la teva pime. Redactar articles sobre temes que els interessin individualment o crear vídeos parlant sobre els cursos que han realitzat, són algunes de les idees de contingut en què poden participar els teus treballadors.
Aquestes accions humanitzen la teva marca, permeten generar un major engagement i enforteixen el sentiment de pertinença dels teus treballadors.
Aconseguir que els teus empleats també participin en l'estratègia digital de l'empresa és essencial per poder dur a terme un negoci honest, productiu i dinàmic.




