Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

La digitalització del comerç local. Un salvavides per afrontar la crisi provocada per la Covid-19

1 de març de 2022

Descobreix com el teu comerç pot donar resposta a la nova realitat híbrida.

La crisi econòmica que viu el sector comerç és greu i els comerços locals són els que s'han vist més afectats pel Covid-19. La Confederació Espanyola de Comerç (CEC), ha realitzat la II Enquesta de comerç - COVID-19 per tal de fer un seguiment de les necessitats, preocupacions i expectatives del comerç local. Els resultats de l'enquesta indiquen que un 59,2% s'han vist obligats a sol·licitar un ERTE i el 4,5% a acomiadar personal. D'altra banda, un 33,7% afirma que no ha pogut reduir el lloguer dels seus locals i, per tant, molts han hagut de sol·licitar préstecs. La poca demanda i les despeses a què s'han d'enfrontar tots els mesos aquests petits negocis ha provocat la cerca de noves formes per continuar amb la seva activitat.

Per què la digitalització pot ser el salvavides d'aquests comerços locals?

Primer perquè el consumidor ha canviat d'hàbits. Queden lluny aquells matins, tardes o dies d'encàrrecs en què s'anava d'una banda a l'altra resolent coses pendents perquè ara, moltes d'aquestes coses, es poden fer en línia. El consumidor s'ha vist obligat a adaptar-se i ha vist les bondats i la facilitat que hi ha per fer les coses d'aquesta nova manera.

Segon, perquè la digitalització és la nova manera de continuar amb l'activitat dels negocis. Els comerços locals han de veure aquest nou món digital com un oceà d'oportunitats a través de les quals poden continuar amb les seves activitats, i d'alguna manera, fer front a aquesta crisi. 

La digitalització dels negocis, avui dia, suposa un gran repte per a molts dels petits comerços.

Sabem que, per a molts dels comerços locals, la digitalització pot sonar massa sofisticada o llunyana. Això és perquè la paraula “digitalització” engloba una infinitat de qüestions i té diferents formes en funció del nivell de maduresa digital de cada empresa o pime.

A la digitalització dels comerços locals hi ha tres àmbits d'actuació que són molt rellevants: el primer té a veure amb la construcció de la presència en línia. El segon la participació en plataformes digitals per maximitzar l'abast dels seus productes o serveis, i per últim la col·laboració o aprofitament d'empreses que han sorgit després de la pandèmia, exclusivament per a aquest sector, i que ajuden els petits comerços a accedir al món online ampliant-ne l'abast territorial.

Presència online i plataformes digitals

Sembla obvi que el primer àmbit en què han de treballar aquests negocis sigui la presència digital i és que, molts comerços no tenen presència als canals online, ja que històricament són locals de barri i amb clientela “de tota la vida”. Això és una cosa que no ha de canviar. És l'essència. Això no treu que, per sobreviure i adaptar-se a un entorn cada vegada més digital, aquests comerços surtin de la seva zona de confort i dirigeixin els seus esforços a un altre tipus de clients que puguin estar interessats en els seus productes o serveis. La idea és fer-se un forat al món en línia a través del comerç electrònic o les xarxes socials. Sempre apostant per una imatge de marca diferent amb una proposta de valor única.

Destaquen a més l'aparició d'empreses compromeses amb el comerç local com poden ser Goveo, o Tiendealo la proposta del qual és ser el marketplace d'aquest tipus de comerços.

Col·laboració amb empreses a domicili

Un altre àmbit dactuació és la col·laboració amb empreses de servei a domicili per maximitzar labast dels serveis. Aquest servei ha estat la gran eina de digitalització ja que permet continuar amb l'activitat comercial mantenint el contacte amb els clients aportant, a més, un servei que assegura el correcte i ràpid lliurament dels productes i la proximitat de la marca amb el client. La marca va cap al client i no al revés emfatitzant així el concepte de proactivitat.

En definitiva, els petits comerços han d'apostar per la implementació de solucions digitals que donin resposta a aquesta nova realitat híbrida perquè, en la mesura que sigui possible, convisquin de manera natural, donant resposta a les necessitats dels seus clients, i assegurant-se així , la supervivència.

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
17.05.2022
Com desenvolupar un pla de continguts per a xarxes socials?
Un pla de continguts és una eina imprescindible en una estratègia de xarxes socials. Aprèn a crear-ne un amb aquest post!  Les xarxes socials han esdevingut una eina fonamental de comunicació per a qualsevol...
+ info
17.05.2022
Fonaments de l'e-commerce: Tot el que has de tenir en compte abans de muntar una botiga online
Estàs pensant a obrir una botiga en línia? Que no se't passi res per alt! T'expliquem quins són els passos per començar i fer créixer el teu negoci online.  Quan pensem en un e-commerce, pot passar que...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X