La realitat virtual i la seva aplicació al sector de la construcció
25 de juny de 2024
Sabies que la construcció és un dels sectors menys digitalitzats del teixit empresarial nacional? Aquesta dada demostra la importància de potenciar l‟ús d‟eines digitals i de totes les oportunitats que obre a les pimes del sector.
En aquest post, us parlem sobre la realitat virtual, una tecnologia que, si esteu immers en aquest sector, us ajuda a millorar l'experiència dels vostres clients. Comencem!
La digitalització, factor clau per al sector de la construcció
Tradicionalment, l'activitat constructiva s'ha vist sotmesa a diferents canvis que han obligat els professionals a adaptar-se, una vegada i una altra, a les necessitats del moment. Els canvis a les normatives, els nous materials, les tendències arquitectòniques i de disseny d'interiors i les noves eines o infraestructures per realitzar projectes en aquest àmbit han suposat un desafiament per a pimes i autònoms dedicats a la construcció.
Però com els afecta la transformació digital? A més de permetre, per exemple, automatitzar certes tasques de gestió i difondre els seus treballs al món online, la digitalització és la clau que obre la porta per acostar-se a més clients i oferir-los una millor experiència. I, amb tecnologies com la realitat virtual, les pimes i els autònoms del sector tenen l'oportunitat de conèixer millor què necessiten els seus clients i de millorar la qualitat del seu treball.
Voleu saber de què es tracta? T'ho expliquem!
Una realitat virtual enfocada a millorar lexperiència de client
Abans de conèixer com la realitat virtual pot beneficiar un negoci de construcció, és important entendre en què consisteix.
La realitat virtual es defineix com a representació digital que simula un entorn real. És a dir, permet a les persones visualitzar un lloc concret mitjançant una interpretació fictícia de lespai. A què sona bé?
Al sector de la construcció, aquesta tecnologia suposa uns clars avantatges perquè pimes i autònoms puguin compartir la seva feina d'una manera més completa:
- Permet visualitzar d'una manera immersiva els vostres projectes.
- Millora la comunicació i comprensió entre l'equip de treball i els clients.
- Redueix els errors i amplia les possibilitats de garantir que es compleixen les expectatives dels clients.
- Ajuda a fer la planificació del projecte.
- Ofereix un avantatge competitiu ja que, els que l'adopten, es diferencien de la seva competència.
La digitalització és la clau que obre la porta per oferir una millor experiència de client amb tecnologies com ara la realitat virtual.
Aprèn com crear el teu recorregut virtual
Estàs preparat per submergir-te en el món de la realitat virtual i mostrar als teus clients com seria el resultat d'un projecte? Si és així, a continuació, us mostrem els passos que heu de seguir per implantar aquesta tecnologia:
- Identifica l'espai que representaràs: selecciona els llocs que compartiràs amb el teu equip o els teus clients a través d'un recorregut virtual. Això et permetrà detectar des de quins angles pots oferir una millor visió a la teva representació.
- Fa fotografies 360º: captura en imatges panoràmiques de tot l'espai on es realitzarà en projecte per poder elaborar el teu recorregut virtual. Pots utilitzar la càmera del teu telèfon intel·ligent si compta amb aquesta funció; càmares especialitzades en fotografies 360; una app com Panorama 360 & Virtual Tour, HD Panorama Camera 360 o DMD Panorama; també és possible contractar un fotògraf professional perquè faci aquesta feina.
- Escull un programari especialitzat: eligeu el programa informàtic que utilitzareu per unir les vostres imatges 360º i crear el recorregut virtual. Pots utilitzar programes com Pano2VR, TourBuilder, GoThru Moderator, Tourmake Viewmake o Metareal Stage.
- Afegeix tots els detalls constructius i de disseny segons les peticions del client i segons la teva experiència professional: així, l'espai es pot visualitzar de manera molt propera com ho farà després d'acabar el projecte constructiu.
Recorda que, un cop hagis creat el teu recorregut virtual, pots publicar-lo a les xarxes socials oa la pàgina web perquè els teus clients actuals i futurs sàpiguen que comptes amb aquesta tecnologia i desperti el seu interès. També és important que facis proves amb les teves eines de manera regular per detectar possibles errors o àrees de millora i puguis implementar els canvis necessaris.
Si vols conèixer més consells o eines relacionades amb sectors dedicats als serveis professionals, no et perdis la nostra secció de continguts.