L'e-commerce i el model dropshipping
15 de febrer de 2022
Trieu la millor opció per llançar el vostre negoci al món digital.
Vols crear un e-commerce pel teu negoci? Tens dubtes sobre com començar? En aquest post coneixerem els models d'e-commerce més populars. Des de la botiga online, marketplace o social media commerce fins a opcions més noves com el model d'e-commerce dropshipping, on no cal que tinguis el producte en estoc per poder vendre'l.
Implementar una botiga en línia pot resultar tot un repte, per això, és important que tinguis en compte les diferents plataformes que hi ha disponibles per traslladar el teu negoci a l'entorn en línia. L'elecció dependrà de les necessitats i els objectius de la teva pime.
Hi ha múltiples solucions, tria la millor opció per a la teva pime.
Botiga online
Si el que necessites és la gestió i control de tot el procés de venda i atenció al client, a més de tenir un espai propi a internet, la millor opció és que desenvolupis la teva pròpia botiga en línia. La pots crear des de zero, com una pàgina web nova, o pots crear un apartat específic dins la pàgina web que tinguis actualment.
En qualsevol dels casos, des d'aquesta pàgina, el teu client podrà adquirir els teus productes o serveis de forma electrònica i seràs el responsable del disseny, la posada en marxa, la gestió i el manteniment.
Exemples de botigues online: KPS Group (Retail), 40grados o Conservas Dani
Marketplace
Plataformes com Amazon o Aliexpress són botigues en línia anomenades markeplace. Què és un marketplace? Es tracta d'una plataforma gestionada per un tercer on tant la teva pime com altres empreses ofereixen els seus productes o serveis d'una o diverses temàtiques.
Els markeplace et proporcionen una plataforma o contenidor on només has de pujar els productes que vols vendre. Facilita el procés de transformació d'un negoci perquè temes com el desenvolupament, el manteniment o la gestió de la pròpia botiga, ho fa el propietari del marketplace.
En utilitzar aquest tipus de plataformes és important tenir en compte que el teu producte no està només en una categoria, sinó que competeixes amb altres marques. El teu client té l'opció de comprar a la competència en només un clic.
Social media commerce
Una altra de les opcions és utilitzar el social media commerce. Una plataforma emergent ja que, si hi ha alguna cosa segura, és que al teu client la trobaràs a les xarxes socials. Facebook o Instagram han començat a introduir l'opció de compra directament des de les plataformes.
Aquestes et permeten un abast global a baixos costos operacionals, a més de ser present on el teu client passa la majoria del temps. Tot i això, encara hi ha alguns desafiaments que has de tenir en compte, com l'absència de contacte personal, els problemes tècnics que puguin sorgir o com garantir la seguretat de les dades.
Tot i això, el social media commerce ofereix a la teva pime una nova finestra de possibilitats, ja que et permetrà multiplicar el teu nombre de clients a través d'un senzill clic.
Model de dropshipping
Es tracta d'un model de negoci en plena expansió, segons Forbes, s'espera que el 2025 creixi a nivell global més de 557 bilions de dòlars. En aquest model, la persona o empresa que ven en línia no disposa del producte en tot el procés de compra.
Posem-nos en un supòsit. Imagina que llances la teva pime amb el model dropshipping. El primer pas seria triar els proveïdors, després crear una botiga en línia com a aparador, supervisar que l'enviament es realitza correctament i si el teu client queda satisfet. En cap moment hauràs de preparar comandes i enviar-les, perquè el producte el té emmagatzemat el teu proveïdor i és ell, el que fa l'enviament directament al teu client.
Això us permetrà oferir una gran varietat de productes, estalviar despeses d'inventari i, en molts casos, de logística. A més, requereix un menor capital inicial i la ubicació és més flexible. També és important destacar que, a causa de la naturalesa del model, pot ser que hi hagi problemes amb els productes o enviaments, o que puguin sorgir un altre tipus d'errors derivats del desconeixement de l'inventari de què disposen els teus proveïdors.
La clau per garantir l'èxit del teu comerç en dropshipping serà que centris els teus esforços en una bona elecció de proveïdors i un servei al client. Empreses que habiliten aquest model d'e-commerce són Shopify o Alidropship.
Reinventa el negoci de la teva pime i dóna resposta a les necessitats de l'era digital.
El que té de bo tots aquests models d'e-commerce és que no són irreversibles ni excloents, sinó que segons les necessitats concretes que tingui la teva pime, pots introduir el que més t'interessi. Actualment, molts negocis combinen diversos models alhora per maximitzar la difusió i augmentar la presència de la marca. Fer-la més visible i així consolidar-se al mercat.