Què és un nínxol de mercat i com trobar-lo?
29 de març de 2022
Descobreix els passos necessaris per definir el teu nínxol de mercat i com treure'n més profit.
El màrqueting digital ha donat als negocis loportunitat de donar-se a conèixer i expandir-se més ràpid. Sense embragatge a causa de l'alta competitivitat que suposa el canal online, avui dia és fonamental conèixer bé el teu públic objectiu i per fer-ho hauràs de definir el teu nínxol de mercat.
Un nínxol de mercat és una part o un grup més petit de públic que comparteixen necessitats i característiques similars. En crear aquesta segmentació de mercat, és més fàcil orientar la marca, les vendes i el seguiment d'una manera més personalitzada i eficient.
En aquest context, t'expliquem altres dels avantatges que pots aconseguir definint el teu nínxol de mercat.
- Reduir costos. Conèixer bé el teu nínxol de mercat et dóna loportunitat dinvertir millor en les campanyes de màrqueting maximitzant loportunitat dassolir amb èxit al teu segment de mercat.
- Conèixer bé els teus clients. Saber el que compren o busquen els teus consumidors t'ajuda a conèixer millor les seves necessitats, i així oferir productes i serveis més personalitzats per millorar l'experiència de client.
- Identificar noves oportunitats. Si investigues i analitzes contínuament el comportament del teu nínxol de mercat, podràs descobrir noves oportunitats que et podran diferenciar dels competidors.
- Millorar l'engagement. En enfocar les estratègies específicament al teu públic objectiu pots millorar la resposta de la teva audiència, generant així més empatia i resposta per part del consumidor cap a la marca.
Ara que ja coneixes els avantatges de definir un nínxol de mercat, t'expliquem a continuació els passos necessaris per definir-lo.
1. Investigació
El primer que has de fer és investigar què hi ha al mercat i quin tipus de segments hi ha. Analitza la competència en profunditat i els consumidors per treure'n una conclusió de com posicionar el teu producte o servei.
2. Determinar el segment de mercat
Després, tria com duràs a terme la segmentació. T'expliquem diversos criteris clau que pots emprar:
- Segmentació geogràfica: depèn de la zona on hi ha el teu públic objectiu com el país, ciutat o regió.
- Segmentació demogràfica: aquest pot ser un dels més senzills de definir, ja que si sabem bé quin tipus de producte venem i quin sol ser el tipus d'audiència, pot resultar més fàcil precisar-ne el segment. Podem dividir-lo per gènere, edat, nivell econòmic, nivell d'estudis, professió, etc.
- Segmentació psicogràfica: aquest criteri té a veure amb l'estil de vida. És a dir, característiques relacionades amb la personalitat, els valors, els interessos, les opinions i les creences.
- Segmentació tecnogràfica: aquest criteri està relacionat amb el tipus de dispositius, aplicacions i programes amb què solen interactuar els consumidors. Aquest tipus de segmentació us pot servir a l'hora d'enfocar la vostra comunicació per adaptar-la als dispositius que solen utilitzar els usuaris.
Es importante tener en cuenta cuáles son las características más importantes que interesen a tu público a la hora de definir tu nicho de mercado.
3. Definir al buyer persona
El buyer persona és la representació del teu client ideal. Definir-lo t'ajudarà a conèixer millor a quin tipus d'audiència et vols enfocar. Això et facilitarà determinar el teu nínxol de mercat.
Per definir bé el teu buyer persona hauràs de tenir en compte diversos factors claus a l'hora de desenvolupar-lo, com les motivacions i necessitats, la seva personalitat, analitzar els seus objectius i interessos, quin tipus de xarxes socials fa servir, així com definir-ne les característiques sociodemogràfiques.
Invertir temps fent aquest procés t'ajudarà especialment a comprendre millor el teu públic objectiu, a definir millor l'estratègia ia descobrir els canals que solen utilitzar.
4. Crea l'estratègia
Quan has definit el teu buyer persona, és important crear una estratègia de màrqueting per analitzar com impacten les teves campanyes en el públic objectiu. Per això hauràs de tenir en compte diversos aspectes, com quin tipus de contingut atraurà i afegirà valor al teu públic objectiu, quins canals has d'usar per comunicar-t'hi, així com el to amb què s'identifica.
5. Comproveu l'eficàcia de la vostra estratègia
Quan poses aprova i publiques les teves campanyes enfocades al teu nínxol de mercat, és possible que no funcionin o no vagin tal com esperaves. Encara que ho hagis fet tot bé, és normal que al principi tardes a captar nous clients. Per aquest motiu, és important que analitzeu els vostres resultats contínuament per poder comprovar si aneu per bon camí o heu de canviar d'estratègies.
Trobar un nínxol de mercat permet optimitzar tots els esforços de màrqueting de qualsevol comerç. D'aquesta manera s'enfoquen les estratègies a les persones, moments i situacions correctes. Conèixer les necessitats i les característiques dels teus clients pot donar-te avantatge davant dels teus competidors, a més d'ajudar el teu negoci a evolucionar més ràpid.
Enfoca les estratègies de màrqueting del teu comerç a les persones, moments i situacions correctes per optimitzar recursos i impulsar el teu negoci.