Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Social selling. Com vendre en línia

15 de febrer de 2022

Maximitza la rendibilitat del teu negoci implementant una estratègia de social selling a la teva pime.

El percentatge de persones que utilitzen xarxes socials segueix ascendint vertiginosament i, no només el nombre de persones que participen en aquestes plataformes augmenta, sinó que el temps que les persones passen als seus perfils també.

A més, la manera com s'utilitzen aquests canals ha canviat. Ja no són només perfils de caràcter social, sinó que també són canals a través dels quals es poden fer transaccions com, per exemple, comprar. Per això, termes com a social selling cada vegada són més familiars. Les marques han descobert una nova forma de contactar amb els seus clients i impulsar així les vendes del negoci.

Però què és exactament el social selling i què suposa per a les petites i mitjanes empreses?

Per social selling entenem l'ús dels mitjans socials digitals amb el propòsit d'entaular relacions emocionals amb els clients potencials i assolir els objectius comercials de la marca. Per implementar una estratègia de social selling les empreses poden fer-ho de dues maneres:

  • A través de la generació i la publicació de contingut relacionat amb els productes o serveis amb una narrativa orientada a proporcionar contingut interessant a l'usuari. Aquest tipus de contingut no està enfocat exclusivament a venda directa sinó, a crear contingut de valor, per tal que el client, a llarg termini, acabi comprant recorregudament.
  • Creant contingut com a catàleg en els perfils socials. En aquest cas, el contingut està centrat en el producte i està orientat a facilitar-ne la venda directa. Sense intenció de generar una relació més profunda amb el client.

En qualsevol dels casos, les plataformes socials permeten a les empreses associar, els productes o serveis que publiquen als seus perfils als seus e-commerce, on el potencial client pot finalitzar la compra o realitzar l'acció desitjada.

El més beneficiós daquest tipus destratègies és que les petites i mitjanes empreses no necessiten eines tecnològiques complexes o cares, sinó que, simplement treballant una estratègia de màrqueting adequada, la generació de contingut, i manteniment dels perfils socials i e-commerce, poden notar millores directes en la seva activitat.

I ara, quines són les claus que cal tenir en compte per definir una estratègia de social selling efectiva?

  • Treballar la usabilitat de l'e-commerce

La pàgina web de l'e-commerce serà l'últim pas que hagi de fer el potencial client per fer una acció. Per això, és vital que es posin tots els esforços necessaris perquè aquest sigui el més adequat possible. És imprescindible que des de l'e-commerce es faciliti la interacció dels usuaris a través de comentaris i/o valoracions als productes o serveis. A més, cal assegurar que els productes puguin ser compartits fàcilment a les xarxes socials més destacades. Un punt clau per això, és deixar a la vista botons de compartir a les xarxes socials al costat de les imatges destacades dels productes o serveis.

  • Realitzar comunicacions personalitzades

Al llarg del dia, les persones rebem l'impacte d'infinitat d'anuncis publicitaris a les xarxes socials. Moltes vegades ja no són rellevants i ni tan sols els prestem un mínim d'atenció. Per tant, per aconseguir aquesta atenció per part dels clients potencials, és fonamental que les marques els facin sentir únics. Una manera de treballar aquestes relacions individualitzades és el desenvolupament de programes d'afiliació potenciats des de les xarxes socials, a través dels quals s'ofereixen descomptes o contingut exclusiu que fa que cada client se senti únic i especial.

  • Activar estratègies d'influencer màrqueting

La confiança que poden arribar a aportar els influencers a les xarxes socials és fonamental per implementar amb èxit una estratègia de social selling. Això estreta la relació entre el potencial client i la marca, i afavoreix la conversió. La idea és contactar amb microinfluencers d'un nínxol de mercat que apliquin a l'activitat del negoci per arribar de manera directa i propera al potencial client sense que suposi una inversió excessiva pel teu negoci.

  • Triar la plataforma social més apropiada

El més important en aquest punt és tenir en compte quines són les plataformes socials en què la teva empresa realitza accions de màrqueting i on la teva presència està més consolidada. Per què? Perquè en portar més temps i tenir més recorregut com a empresa a l'entorn digital, és on es troben els teus clients i on es pot rendibilitzar de manera més fàcil l'estratègia dissenyada.

Per tant, aprofita't del social selling. Treu-li el partit més gran amb aquestes claus i comença a maximitzar la rendibilitat del teu negoci.

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
17.05.2022
Com desenvolupar un pla de continguts per a xarxes socials?
Un pla de continguts és una eina imprescindible en una estratègia de xarxes socials. Aprèn a crear-ne un amb aquest post!  Les xarxes socials han esdevingut una eina fonamental de comunicació per a qualsevol...
+ info
17.05.2022
Fonaments de l'e-commerce: Tot el que has de tenir en compte abans de muntar una botiga online
Estàs pensant a obrir una botiga en línia? Que no se't passi res per alt! T'expliquem quins són els passos per començar i fer créixer el teu negoci online.  Quan pensem en un e-commerce, pot passar que...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X