Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Verifactu: domina el procés de facturació electrònica

1 d'abril de 2025

La facturació electrònica ha esdevingut un element essencial per a les pimes a Espanya, especialment des de la implantació de noves normatives com la Llei Crea i Creix i la Llei Antifrau.  

Si no tens clar làmbit, abast o regulació general daquestes normatives aquest article és per a tu.

Llei Crea i Creix i la Llei Antifrau: Què tenen en comú i què les diferencia?

Totes dues lleis, encara que amb objectius específics, comparteixen un propòsit comú: impulsar la digitalització i la transparència en els processos empresarials.

Llei Crea i Creix (Llei 18/2022): és una normativa aprovada a les Corts d'Espanya amb l'objectiu de fomentar la creació i el creixement de les empreses, així com reduir la morositat a les transaccions comercials.

Objectius:

  • Facilitar la creació d'empreses reduint el capital social mínim a tan sols un euro, en lloc dels 3.000€ requerits anteriorment. A més, introdueix reformes per facilitar la constitució d'empreses telemàticament a través del Centre d'Informació i Xarxa de Creació d'Empresa (CIRCE). 
  • Impulsar la digitalització mitjançant requisits obligatoris per a totes les empreses, entre els quals hi ha la recepció i emissió de factures electròniques.
  • Reduir la morositat amb un període mitjà de pagament, que servirà com a criteri a lhora daccedir a subvencions i concursos públics.

Llei Antifrau (Ley 11/2021):

Objectius:

  • Garantir la transparència fiscal mitjançant sistemes de facturació que permetin mantenir la integritat, conservació, accessibilitat, llegibilitat, traçabilitat i inalterabilitat dels registres.
  • Combatre el frau fiscal mitjançant la prohibició de programari que permeti portar una comptabilitat oculta per evadir impostos i la reducció dels límits per a pagaments en efectiu. Aquests són de 1.000€ quan almenys una de les parts de la transacció actua com a empresari o professional, 2.500€ en els pagaments entre particulars i de 10.000€ si el pagador té el domicili fiscal fora d'Espanya. 

Ambdues lleis promouen la digitalització i la transparència en els processos empresarials, encara que amb enfocaments lleugerament diferents. La implementació d‟aquestes normatives representa un desafiament inicial per a les pimes, però també ofereix avantatges a llarg termini en termes d‟eficiència, control i compliment normatiu.

Què és Verifactu?

Verifactes un sistema impulsat per l'Agència Tributària, a través de la Llei Antifrau, que busca digitalitzar i controlar el procés d'emissió de factures en temps real.

Característiques principals de Verifactu: 

  • Generació de registres: cada factura emesa ha de generar un registre únic i automàtic, incloent-hi anul·lacions o rectificacions.
  • Seguretat i accessibilitat: els registres han de ser inalterables, llegibles, accessibles i conservar-se de manera segura.
  • Enviament automàtic de dades: les aplicacions de facturació han de ser capaces d'enviar automàticament els registres de facturació a l'Agència Tributària.
  • Registre d'esdeveniments: les aplicacions també han de registrar els esdeveniments relacionats amb la facturació i assegurar la traçabilitat completa de les accions realitzades. 
    Verifactu serà obligatori per als programes de facturació d'empreses i autònoms a partir de l'1 de juliol del 2025.    

Com afecta la facturació de la teva pime 

La implementació de Verifactu tindrà un impacte significatiu a la facturació de les pimes. Entre els quals destaquen els punts següents:

  • Digitalització obligatòria: les pimes hauran d'utilitzar programari de facturació homologat que compleixi els requisits. Això implica una inversió inicial en tecnologia i formació per adaptar-se als nous sistemes.
  • Transparència i control: aquest sistema permetrà un control més gran sobre les operacions comercials, eliminant la possibilitat d'emetre factures falses o duplicades.
  • Estalvi de temps i recursos: la digitalització de les factures i l'automatització de l'enviament de dades a l'Agència Tributària estalviarà temps i recursos en la gestió de la facturació i els tràmits administratius.

Eines per al compliment dels requisits de Verifactu 

  • Holded: aquesta plataforma inclou facturació, comptabilitat, CRM i altres programaris de gestió empresarial. Amb plans per a petites empreses des de 14,50€/mes i per a autònoms des de 7,50€/mes.
  • Billin: consisteix en una eina de facturació al núvol que compleix els estàndards de Verifactu per assegurar l'autenticitat i seguretat de les factures. Amb una prova gratuïta i un pla bàsic de 6,60€/mes.
  • FacturaDirecta: és un programa de facturació en línia dissenyat per a pimes i autònoms que s'encarrega de l'enviament automàtic a l'Agència Tributària i la incorporació del codi QR necessari. Amb plans des de 0€ per a petits negocis.

La implementació de Verifactu representa un pas important cap a la digitalització i la transparència en la facturació de les pimes a Espanya. Tot i que pot suposar un desafiament inicial, els avantatges a llarg termini en termes d'eficiència, control i compliment normatiu són significatius.

Per a les pimes, és crucial mantenir-se informades i preparar-se per a la transició a la facturació electrònica. Adoptar un programari de facturació homologat i assegurar-se de complir els requisits serà essencial per aprofitar al màxim els beneficis d'aquesta nova normativa.

A punt per dominar el procés de facturació electrònica amb Verifactu? Comença avui mateix i porta la pime al següent nivell d'eficiència i transparència!

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
15.04.2025
Digitalització per a la sostenibilitat i la responsabilitat social - Podcast
Arriba el cinquè episodi de Converses Accelera PiME. Coneix, juntament amb Daniel Trurán, cofundador de B Lab Spain i director general a Ethical Business Building the Future, com la sostenibilitat i la responsabilitat social estan...
+ info
15.04.2025
Augmenta les vendes del teu e-commerce gràcies a Google Merchant Center
Google Merchant Center ha esdevingut l'eina estrella per a qualsevol empresa que vulgui destacar dins del món de l'e-commerce.   A més de nombrosos avantatges, és una eina que permet als venedors gestionar i optimitzar...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X