Vols arribar a noves audiències? Coneix Pinterest Ads
29 d'abril de 2025
Pinterest és una plataforma que destaca perquè combina tot el potencial d'un cercador amb una xarxa social. Deixant de banda les interaccions per centrar-se en allò visual i dirigir-se a nínxols de mercat altament definits.
Si tens una pime, anunciar-te a aquesta plataforma pot ser una opció per impulsar el teu creixement. Descobreix com funciona!
Sobre Pinterest i Pinterest Ads
Pinterest és una plataforma visual on els usuaris poden descobrir, desar i organitzar idees en taulers temàtics. El funcionament s'assembla a un motor de cerca, però amb un enfocament centrat en imatges i contingut inspiracional. Una de les raons principals d'ús d'aquesta xarxa social és la recerca d'inspiració, es pot impactar en una audiència receptiva i en fase de descobriment.
Per aquesta raó, és especialment recomanable per a pimes dedicades a sectors com ara moda, decoració, bellesa, alimentació, bricolatge o decoració d'interiors. És a dir, aquelles pimes que ofereixin serveis més enfocats a la creativitat i el lifestyle.
Pinterest Ads és la plataforma de publicitat integrada a l'aplicació. Permet a les pimes promocionar els seus productes o serveis mitjançant pins patrocinats que s'integren de manera orgànica al feed dels usuaris.
Audiències i beneficis d'aquesta xarxa a pimes de serveis de lifestyle
Segons l'informe de febrer de 2025 de we are social, Pinterest es posiciona com la 10a aplicació de xarxes socials amb més usuaris actius a nivell mundial a nivell mundial, sumant un total de 19,7 milions d'usuaris actius. A més, els anuncis en aquesta plataforma van generar un abast de 340 milions a nivell mundial, per a Espanya, aquest abast és de gairebé 10 milions d'usuaris, situant el país al lloc 11 a nivell global.
La versió d'octubre del 2024 del mateix informe indica que un 37% dels usuaris de Pinterest utilitzen la plataforma per buscar informació sobre marques i productes, convertint-la en la quarta xarxa social més rellevant per a la investigació comercial. A més, Pinterest ocupa la mateixa posició en termes de redireccionament a plataformes de marques, fet que la converteix en un canal eficaç per a la conversió d'usuaris en clients.
Entre els seus beneficis per a les pimes podem trobar:
- Audiència receptiva: com que els usuaris d'aquesta plataforma estan a la recerca d'inspiració, augmenta la possibilitat d'interacció amb els anuncis.
- Segmentació avançada: es pot establir una audiència objectiu, segmentant en funció dels seus interessos o característiques demogràfiques entre d'altres.
- Integració visual: els anuncis es mostren de manera integrada al mur principal, evitant el sentiment d'intrusió.
Si vols aprendre a crear una campanya publicitària a Pinterest i impulsar el teu negoci, a continuació. t'expliquem com.
Guia pràctica per crear campanyes a Pinterest
Coneix els passos per crear la teva pròpia campanya a Pinterest Ads, des de la configuració del teu compte fins al llançament del teu primer anunci.
- Crea un compte d'empresa a Pinterest Ads
Encara que ja tinguis un compte personal, és fonamental que creïs un nou compte d'empresa per poder configurar les teves futures campanyes. Per això, hauràs d'accedir a Pinterest Business i registrar la teva pime.
Hauràs de completar camps com el nom de la teva empresa, el teu lloc web o sector a què et dediques entre d'altres.
- Acaba de configurar el teu compte
Per generar més confiança entre el teu públic, et recomanem que actualitzis tota la informació al màxim.
Podràs afegir informació sobre la teva empresa, una imatge de perfil o vincular-la amb les xarxes socials i la teva botiga online. També podeu començar a crear els vostres propis taulers per mostrar una imatge més propera a les vostres audiències.
- Comença a crear la teva primera campanya
A la part superior esquerra del teu perfil, veuràs el logotip de Pinterest, en fer clic aquí es desplegarà un menú amb diverses opcions. Selecciona “Crear Campanya”.
A continuació, haureu de seguir els passos indicats per Pinterest. Hauràs de seleccionar els continguts que vols promocionar, triar el teu objectiu, seleccionar si prefereixes una campanya automàtica o manual i configurar els detalls de facturació.
- Publica la teva campanya i n'avalua el rendiment
Un cop hagueu llançat la vostra campanya, podeu accedir a “Informes de campanya”, on trobareu dades clau com el pressupost gastat i l'abast de cada anunci. Des d'aquesta secció podreu anar fent els canvis necessaris per ajustar la campanya a les vostres necessitats.
Com has vist, promocionar els teus productes a Pinterest Ads pot ser una gran opció per assolir una audiència lleial i disposada a informar-se sobre la teva marca.