Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

4 tendències que marcaran el rumb del sector retail aquest 2022

12 de juliol de 2022

Després del que ha ocasionat la pandèmia al sector retail, aquest 2022 pot ser un bon any per fer un pas endavant i poder definir com serà l'experiència de compra del futur. No et perdis aquests reptes i tendències!

Tot i els reptes que ha suposat la pandèmia per a tots els comerços, aquesta ha accelerat les tendències que es venien observant al sector retail, les quals tenen un major impacte ara el 2022.

La transformació digital i les noves tecnologies han influït directament als canals de venda de les empreses fent del comerç electrònic un nou model de negoci.

Un exemple clar és que gairebé el 70% de la població internauta d'Espanya són compradors en línia. Tot i així, només el 20% de les empreses estan venent per internet segons l'informe Retail a Espanya de Google. Això es tradueix en una gran oportunitat de negoci per a les empreses del país.

Amb aquesta mirada posada cap al futur, hem recopilat les principals tendències que definiran el rumb del sector retail aquest 2022.

Integració de la tecnologia

Des de fa un parell d'anys, la tecnologia és un factor clau per al desenvolupament del sector retail. La majoria dels consumidors han fet de la compra en línia part dels seus hàbits de consums. Com a conseqüència, els petits comerços han de trobar la manera de seguir satisfent els gustos i les necessitats dels seus clients a través de l'ús d'eines tecnològiques.

Un clar exemple daixò és la implementació de la intel·ligència artificial a través dels chatbots per oferir una millor atenció al client. De la mateixa manera, un altre exemple dintegració de la tecnologia seria lús de diferents formes de pagament digitals o la utilització d'eines de gestió com els CRM i els ERP, que a més d'automatitzar processos, permet a les empreses comptar amb dades sobre com són els hàbits de consum dels clients.

Omnicanalitat

L'omnicanalitat és una tendència que guanya terreny des de fa un parell d'anys i que la pandèmia ha accelerat. Els clients la posen en veritable valor ja que implica utilitzar totes les vies disponibles per arribar-hi i oferir-los els productes o serveis que necessiten. En aquest sentit, consisteix en la combinació de l'entorn en línia amb el comerç tradicional. I quan parlem de l'entorn en línia, ens referim a la integració dels diferents canals que el conformen com l'ecommerce, les xarxes socials i els marketplaces per oferir una experiència conjunta.

Un exemple d'aquesta integració seria la possibilitat que un client pugui fer una compra a través de la botiga en línia, fer el seguiment de la seva comanda a través de la missatgeria de Facebook i, finalment, poder-ho recollir a la botiga física.

Sostenibilitat i economia circular

Els clients d'avui dia tenen una preocupació especial per l'entorn. Reclama embalatges reciclables i models de producció i consum basats en elements retornables que siguin respectuosos amb el medi ambient.

Com a conseqüència, el sector retail s'ha vist en la necessitat de replantejar les estratègies per aconseguir un equilibri entre el creixement econòmic i la sustentabilitat. Una manera de fer front a aquesta demanda ha estat implementant pràctiques sostenibles com l'economia circular, en què les eines digitals són clau perquè els cicles de producció es tanquin i aprofitin al màxim els recursos naturals.

L'experiència de client com a focus principal

Cada cop més, l'experiència esdevé un factor de diferenciació important per als consumidors a l'hora de la decisió de compra. Mentre que abans els comerços competien principalment amb els productes i ofertes, avui dia factors com el servei al client, accessibilitat, usabilitat, disseny de l'ecommerce i altres aspectes com el coneixement que tingui el personal de vendes, tenen un paper essencial en la presa de decisions dels clients.

Gran part de les tendències i reptes que han d'afrontar el sector retail estan marcades per l'ús de la tecnologia i la irrupció de nous models de negoci que influeixen en els processos de compra. Aquells retailers que siguin capaços de reinventar-se i de transformar els seus comerços seran els que marquin la pauta en les properes tendències del futur. Així que, no et quedis sense formar part de la transformació digital!

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
16.04.2024
La moda i les campanyes a Instagram: Meta Business Suite
Estàs buscant portar el teu negoci de moda al següent nivell al món digital? No busquis més! Meta Business Suite és la solució perfecta per a botigues de roba i accessoris que volen destacar a Instagram i assolir...
+ info
16.04.2024
Promociona la teva immobiliària mitjançant la creació de vídeos
Les xarxes socials i la revolució dels vídeos curts han transformat completament la forma de promocionar el sector immobiliari. En aquest post, t'ensenyem com crear contingut de qualitat que ajuda a connectar amb els teus clients ia...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X