4 tendčncies que marcaran el rumb del sector retail aquest 2022
12 de juliol de 2022
Després del que ha ocasionat la pandèmia al sector retail, aquest 2022 pot ser un bon any per fer un pas endavant i poder definir com serà l'experiència de compra del futur. No et perdis aquests reptes i tendències!
Tot i els reptes que ha suposat la pandèmia per a tots els comerços, aquesta ha accelerat les tendències que es venien observant al sector retail, les quals tenen un major impacte ara el 2022.
La transformació digital i les noves tecnologies han influït directament als canals de venda de les empreses fent del comerç electrònic un nou model de negoci.
Un exemple clar és que gairebé el 70% de la població internauta d'Espanya són compradors en línia. Tot i així, només el 20% de les empreses estan venent per internet segons l'informe Retail a Espanya de Google. Això es tradueix en una gran oportunitat de negoci per a les empreses del país.
Amb aquesta mirada posada cap al futur, hem recopilat les principals tendències que definiran el rumb del sector retail aquest 2022.
Integració de la tecnologia
Des de fa un parell d'anys, la tecnologia és un factor clau per al desenvolupament del sector retail. La majoria dels consumidors han fet de la compra en línia part dels seus hàbits de consums. Com a conseqüència, els petits comerços han de trobar la manera de seguir satisfent els gustos i les necessitats dels seus clients a través de l'ús d'eines tecnològiques.
Un clar exemple daixò és la implementació de la intel·ligència artificial a través dels chatbots per oferir una millor atenció al client. De la mateixa manera, un altre exemple dintegració de la tecnologia seria lús de diferents formes de pagament digitals o la utilització d'eines de gestió com els CRM i els ERP, que a més d'automatitzar processos, permet a les empreses comptar amb dades sobre com són els hàbits de consum dels clients.
Omnicanalitat
L'omnicanalitat és una tendència que guanya terreny des de fa un parell d'anys i que la pandèmia ha accelerat. Els clients la posen en veritable valor ja que implica utilitzar totes les vies disponibles per arribar-hi i oferir-los els productes o serveis que necessiten. En aquest sentit, consisteix en la combinació de l'entorn en línia amb el comerç tradicional. I quan parlem de l'entorn en línia, ens referim a la integració dels diferents canals que el conformen com l'ecommerce, les xarxes socials i els marketplaces per oferir una experiència conjunta.
Un exemple d'aquesta integració seria la possibilitat que un client pugui fer una compra a través de la botiga en línia, fer el seguiment de la seva comanda a través de la missatgeria de Facebook i, finalment, poder-ho recollir a la botiga física.
Sostenibilitat i economia circular
Els clients d'avui dia tenen una preocupació especial per l'entorn. Reclama embalatges reciclables i models de producció i consum basats en elements retornables que siguin respectuosos amb el medi ambient.
Com a conseqüència, el sector retail s'ha vist en la necessitat de replantejar les estratègies per aconseguir un equilibri entre el creixement econòmic i la sustentabilitat. Una manera de fer front a aquesta demanda ha estat implementant pràctiques sostenibles com l'economia circular, en què les eines digitals són clau perquè els cicles de producció es tanquin i aprofitin al màxim els recursos naturals.
L'experiència de client com a focus principal
Cada cop més, l'experiència esdevé un factor de diferenciació important per als consumidors a l'hora de la decisió de compra. Mentre que abans els comerços competien principalment amb els productes i ofertes, avui dia factors com el servei al client, accessibilitat, usabilitat, disseny de l'ecommerce i altres aspectes com el coneixement que tingui el personal de vendes, tenen un paper essencial en la presa de decisions dels clients.
Gran part de les tendències i reptes que han d'afrontar el sector retail estan marcades per l'ús de la tecnologia i la irrupció de nous models de negoci que influeixen en els processos de compra. Aquells retailers que siguin capaços de reinventar-se i de transformar els seus comerços seran els que marquin la pauta en les properes tendències del futur. Així que, no et quedis sense formar part de la transformació digital!