Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Aprčn a treure partit de les opinions dels teus clients a internet

1 de març de 2022

Les opinions dels teus clients a internet et permeten identificar les àrees de millora i potenciar els aspectes positius de la teva pime.

La confiança del client en la marca ha esdevingut un aspecte clau que totes les empreses han de tenir en compte. Segons l'estudi de Power of Ratings and Reviews 2020 elaborat conjuntament per Territory Influence i Gominga, el 88% dels consumidors llegeixen les ressenyes i valoren les puntuacions abans de comprar un producte o servei, tant en compres online (83%) com offline (63%).

Però, per què els consumidors estan donant tanta rellevància a les opinions dels altres, i més a través de plataformes en línia? Doncs bé, la resposta és senzilla i és que, la saturació de productes i serveis que hi ha actualment, fa que el client ja no sàpiga distingir quina de les opcions és la que millor li funcionarà o quina és la que més us convé. Diguem que hi ha tanta saturació que el client, per naturalesa, desconfia del que troba a internet. I és que segons la mateixa enquesta de Territory Influence i Gominga, no només el 66% dels consumidors confien en les ressenyes en línia, sinó que el 61% necessita un mínim de 4 a 5 estrelles per fer la compra d'un producte o servei.

La clau per a l'èxit del teu negoci és escoltar el client.

Per tant, com poden les marques treure més partit a totes aquestes opinions? Hi ha diverses opcions. D'una banda, recollint i analitzant el feedback rebut i de l'altra, aprofitant la conversa generada per interactuar de manera personalitzada amb els clients. Vegem cadascuna detalladament.

El client mitjançant aquest tipus d'opinions deixa de manera espontània i natural la seva impressió, idea o opinió sobre algun aspecte de l'empresa. És la manera més sincera i directa de saber amb quins problemes, avantatges o inconvenients es troba a l'hora de visitar, consultar o realitzar algun tipus d'acció.

En tenir accés, directe i real a aquest tipus d'opinions, l'empresa pot orientar els esforços de la vostra organització cap a les àrees on s'identifiquin les ineficiències associades perquè el client quedi satisfet. O si hi ha algun servei que el consumidor valora de manera positiva, potenciar-ho i comunicar-ho més.

En conclusió, la clau de tenir en compte les opinions és passar a lacció. És a dir, entendre el que el client necessita per donar-li el que demana a cada moment.

Una altra manera de treure partit a les opinions dels consumidors és com a canal per interactuar-hi. Una gran interacció a través de les ressenyes millora el posicionament de la marca als cercadors, així com la consistència i la credibilitat de l'empresa. Diguem que és una manera com la companyia, de manera directa i informal, pot entaular una relació molt més personal amb el consumidor.

Aquest tipus de converses es produeixen a través de plataformes de fàcil accés que, a més, permeten respondre el client en temps real. Segons l'estudi Index Edition XVI: Above & Beyond de Sprout Social, el 84% dels consumidors triaria una marca amb què interactuen i segueixen en xarxes socials davant de marques de la competència. A més, el 79% dels consumidors esperen resposta per part de les marques les primeres 24 hores. Per a una correcta gestió i resposta a les opinions cal ser amable, comprensiu i instantani, ja que al final tots som humans, i els consumidors aprecien la transparència i l'honestedat.

Aprofita eines com Google My Business per treure partit de les opinions dels teus consumidors.

Totes aquestes opinions, com acabem d'esmentar, es recullen a través de plataformes que són accessibles per qualsevol persona que hi entra a internet. En aquest post destaquem Google My Business ja que és una de les plataformes de ressenyes que aporta més visibilitat. Els resultats d'aquestes ressenyes es poden veure a qualsevol de les cerques realitzades, és a dir, a Google o Google Maps. A més, a través de Google My Business les empreses generen una mena de targeta de visita on a part de les opinions, s'indiquen, entre altres coses, els horaris d'obertura, la web o número de telèfon. Aquestes opinions Google les té en compte a l'hora de considerar el negoci i posicionar-lo als primers llocs del cercador. En concret, valora el nombre d'opinions, valoració mitjana d'estrelles o nombre de ressenyes noves.

Per tant, les opinions dels clients seran sempre un punt clau per al desenvolupament del negoci. No només perquè es pot extreure informació de valor, que potser porti a desenvolupar el futur d'empreses com Amazon, sinó perquè també és un canal per interactuar i apropar més la marca al consumidor. Alguna cosa, que a causa dels temps que corren, manca i és important per fidelitzar els clients.

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
03.12.2024
Metodologia SCRUM al sector de les TICs
Pel que fa al desenvolupament tecnològic, les pimes i els autònoms han d'adaptar-se constantment per no quedar-se enrere. En aquest context, les metodologies àgils sorgeixen com una solució pràctica. Una de les...
+ info
19.11.2024
Coneix la teva competčncia fent un benchmark
T'agradaria distingir-te de la teva competència? Si tens una pime o ets autònom, una de les millors maneres d'obtenir aquest avantatge és estudiar aquells negocis que competeixen al teu sector. En aquest article explicarem...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la cičncia ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la cičncia ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la cičncia ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X