Aprčn a treure partit de les opinions dels teus clients a internet
1 de març de 2022
Les opinions dels teus clients a internet et permeten identificar les àrees de millora i potenciar els aspectes positius de la teva pime.
La confiança del client en la marca ha esdevingut un aspecte clau que totes les empreses han de tenir en compte. Segons l'estudi de Power of Ratings and Reviews 2020 elaborat conjuntament per Territory Influence i Gominga, el 88% dels consumidors llegeixen les ressenyes i valoren les puntuacions abans de comprar un producte o servei, tant en compres online (83%) com offline (63%).
Però, per què els consumidors estan donant tanta rellevància a les opinions dels altres, i més a través de plataformes en línia? Doncs bé, la resposta és senzilla i és que, la saturació de productes i serveis que hi ha actualment, fa que el client ja no sàpiga distingir quina de les opcions és la que millor li funcionarà o quina és la que més us convé. Diguem que hi ha tanta saturació que el client, per naturalesa, desconfia del que troba a internet. I és que segons la mateixa enquesta de Territory Influence i Gominga, no només el 66% dels consumidors confien en les ressenyes en línia, sinó que el 61% necessita un mínim de 4 a 5 estrelles per fer la compra d'un producte o servei.
La clau per a l'èxit del teu negoci és escoltar el client.
Per tant, com poden les marques treure més partit a totes aquestes opinions? Hi ha diverses opcions. D'una banda, recollint i analitzant el feedback rebut i de l'altra, aprofitant la conversa generada per interactuar de manera personalitzada amb els clients. Vegem cadascuna detalladament.
El client mitjançant aquest tipus d'opinions deixa de manera espontània i natural la seva impressió, idea o opinió sobre algun aspecte de l'empresa. És la manera més sincera i directa de saber amb quins problemes, avantatges o inconvenients es troba a l'hora de visitar, consultar o realitzar algun tipus d'acció.
En tenir accés, directe i real a aquest tipus d'opinions, l'empresa pot orientar els esforços de la vostra organització cap a les àrees on s'identifiquin les ineficiències associades perquè el client quedi satisfet. O si hi ha algun servei que el consumidor valora de manera positiva, potenciar-ho i comunicar-ho més.
En conclusió, la clau de tenir en compte les opinions és passar a lacció. És a dir, entendre el que el client necessita per donar-li el que demana a cada moment.
Una altra manera de treure partit a les opinions dels consumidors és com a canal per interactuar-hi. Una gran interacció a través de les ressenyes millora el posicionament de la marca als cercadors, així com la consistència i la credibilitat de l'empresa. Diguem que és una manera com la companyia, de manera directa i informal, pot entaular una relació molt més personal amb el consumidor.
Aquest tipus de converses es produeixen a través de plataformes de fàcil accés que, a més, permeten respondre el client en temps real. Segons l'estudi Index Edition XVI: Above & Beyond de Sprout Social, el 84% dels consumidors triaria una marca amb què interactuen i segueixen en xarxes socials davant de marques de la competència. A més, el 79% dels consumidors esperen resposta per part de les marques les primeres 24 hores. Per a una correcta gestió i resposta a les opinions cal ser amable, comprensiu i instantani, ja que al final tots som humans, i els consumidors aprecien la transparència i l'honestedat.
Aprofita eines com Google My Business per treure partit de les opinions dels teus consumidors.
Totes aquestes opinions, com acabem d'esmentar, es recullen a través de plataformes que són accessibles per qualsevol persona que hi entra a internet. En aquest post destaquem Google My Business ja que és una de les plataformes de ressenyes que aporta més visibilitat. Els resultats d'aquestes ressenyes es poden veure a qualsevol de les cerques realitzades, és a dir, a Google o Google Maps. A més, a través de Google My Business les empreses generen una mena de targeta de visita on a part de les opinions, s'indiquen, entre altres coses, els horaris d'obertura, la web o número de telèfon. Aquestes opinions Google les té en compte a l'hora de considerar el negoci i posicionar-lo als primers llocs del cercador. En concret, valora el nombre d'opinions, valoració mitjana d'estrelles o nombre de ressenyes noves.
Per tant, les opinions dels clients seran sempre un punt clau per al desenvolupament del negoci. No només perquè es pot extreure informació de valor, que potser porti a desenvolupar el futur d'empreses com Amazon, sinó perquè també és un canal per interactuar i apropar més la marca al consumidor. Alguna cosa, que a causa dels temps que corren, manca i és important per fidelitzar els clients.