Aprèn pas a pas com crear la teva pròpia botiga en línia
23 de gener de 2024
Si estàs pensant a ampliar els teus canals de venda i apostar pel comerç electrònic, en aquest post et mostrem què has de fer per crear una botiga en línia. Descobreix-ho!
Sabies que la primera venda de comerç electrònic es va realitzar el 1994? Des d'aleshores, el món ha canviat molt i l'impost de la digitalització ha promogut, entre altres coses, que les vendes per internet s'hagin incrementat de manera exponencial.
El comerç electrònic, també conegut com a e-commerce, és el conjunt de compres i vendes que es realitzen per internet a través de plataformes digitals com a pàgines web, aplicacions, xarxes socials o marketplaces.
Actualment, és un sistema que es troba completament integrat al teixit productiu del nostre país. De fet, segons un estudi, el 66,6% de la població espanyola ha realitzat alguna compra online.
Per això, és interessant que valoris l'ampliació dels teus canals de venda, apostant pel canal de venda digital que, com t'expliquem a continuació, requereix que tinguis en compte diversos aspectes però que, sens dubte, pot fer créixer el teu negoci.
Com crear pas a pas una botiga online
Si vols saber com crear la teva pròpia botiga a internet, segueix aquests passos!
- Planifica la seva implementació: estudia com vols que sigui la teva botiga en línia. És a dir, tria si vols vendre tots els teus productes o només alguns, si vols unificar l'inventari del teu negoci o diferenciar-lo del de la teva botiga física i, finalment, si utilitzaràs els mateixos recursos que fas servir de manera presencial o menys per al seu desenvolupament. Per això, és fonamental identificar el teu públic objectiu i conèixer quins són els seus gustos. Per exemple, si preferiu acudir a la vostra botiga perquè viuen a prop o preferiu l'enviament a domicili si viuen lluny.
- Registra la teva pàgina web i escull un allotjament: tria el nom que tindrà la teva pàgina web i que veuran els usuaris en entrar i navegar-hi. També, escull un proveïdor de serveis amb què crear la pàgina web i gestionar-la. Per al domini de la teva web, intenta seleccionar un nom que sigui igual o molt semblant al del teu negoci perquè els clients et puguin trobar fàcilment. I, pel que fa al proveïdor, pots localitzar fàcilment moltes opcions per crear i gestionar la teva pàgina com poden ser HubsSpot, o SquareSpace entre altres.
- Dissenya la teva pàgina web: personalitza com vols que els usuaris vegin la teva pàgina web d'acord amb les característiques, funcions i recomanacions del proveïdor escollit. Molts ofereixen plantilles sobre les quals treballar i editar, de manera que la feina se simplifica. A més de proposar un disseny que desperti l'atenció dels consumidors, procura oferir eines útils –com un cercador de productes– i que sigui accessible per a totes les persones, per exemple, triant un tipus de lletra que es llegeixi fàcilment.
- Crea contingut: alimenta la teva pàgina web amb opcions i serveis complementaris que, a més de mostrar com són els teus productes i negoci, permetin crear un interès afegit. Afegeix imatges o vídeos en 3D perquè el contingut sigui visual i escriu posts explicant la història del teu negoci, com funcionen els teus productes, consells per utilitzar-los o comparacions en funció de l'ús que facin els clients. En crear contingut, tindran oportunitat de conèixer-te, passaran més temps a la teva web i, a més, posicionarà millor als cercadors. Tot són avantatges!
- Configura la botiga amb el catàleg i el servei de pagaments i enviaments: afegeix un apartat al menú de la web que sigui un accés directe a la botiga en línia. Hi implementa eines que permetin als teus clients realitzar les mateixes accions que farien a la teva botiga física. És a dir, veure els productes, pagar i rebre els seus productes. Per això, incorpora una passarel·la de pagament al teu e-commerce i, una cosa molt important, assegura't que les dades de les persones que compren estiguin segures. A més també podràs codis QR al catàleg online perquè redirigir els clients a la fitxa del producte o servei.
També gestiona com realitzaràs l'enviament. Si t'encarregaràs tu mateix, elabora una base de dades per anotar totes les comandes. I, si contractaràs una empresa perquè s'encarregui, contacta amb ella per traslladar-li la informació necessària. A més, hauràs de tenir en compte que hi ha diferents tipus d'estoc: estoc propi (quan comptes amb el teu propi magatzem; l'estoc de tercers (consignació), i el dropshipping, entre d'altres).
Recorda que, en ambdós casos, és fonamental demanar les dades necessàries als clients, com el nom, l'adreça i el telèfon de contacte, a més d'enviar-los un correu electrònic que confirmi la seva comanda.
Crear la teva pròpia botiga en línia és un procés necessari perquè un alt percentatge persones realitzen compres a través de les botigues en línia. Sens dubte, és una cosa que us ajudarà a implementar una nova estratègia de venda, augmentar les vostres fonts d'ingressos i oferir als vostres clients una forma pràctica d'adquirir els vostres productes.
Estàs llest per apostar per la digitalització? Aposta per una botiga online!