Com detectar i gestionar les ressenyes falses
6 de febrer de 2024
Sabies que hi ha una manera de promocionar el teu negoci únicament amb l'opinió dels teus clients? Et presentem què són les ressenyes!
Una solució en línia amb la qual atraure nous clients
Característiques, tipus, usos… Internet ofereix la possibilitat de cercar tota la informació necessària abans de comprar un producte o contractar un servei. A més, però, permet conèixer l'experiència d'altres clients per poder prendre la decisió final.
Les ressenyes són comentaris o valoracions que fan els usuaris després de comprar un producte o viure una experiència en un negoci. L'objectiu que tenen és donar a conèixer opinions i compartir amb la resta de persones com ha estat la vostra experiència.
I és que les ressenyes en línia s'han convertit en una manera útil de promocionar els teus productes i serveis del teu comerç. De fet, segons l'estudi ‘Ressenyes online, la palanca de vendes al retail postcovid’, el 70% dels consumidors estan disposats a gastar més si veuen valoracions positives. Una dada que demostra la importància d'oferir un bon servei als consumidors per aconseguir clients nous.
La informació imparcial d'altres persones, la transparència i la varietat segons l'opinió dels clients o la comparació amb altres serveis són alguns dels aspectes més importants que els consumidors tenen en compte a l'hora de comprovar ressenyes i prendre la decisió final.
Per això, és fonamental tenir cura fins al més mínim detall.
Les ressenyes falses: el perill d'una crisi reputacional
Igual que una ressenya positiva pot suposar un impuls per a la teva pime, una ressenya negativa pot desencadenar una crisi que afecti el teu negoci.
Moltes vegades són crítiques constructives i respectuoses de les que pots aprendre per millorar el teu servei al client. Altres són menys respectuoses, però també cal saber com tractar-les perquè el seu impacte sigui el menor possible.
No obstant això, de vegades, es comparteixen ressenyes falses amb l'únic objectiu de danyar el teu negoci i provocar una crisi de reputació en línia que desemboqui en conseqüències negatives per a la teva pime.
Si vols saber com detectar una ressenya falsa. Seguiu els passos següents:
- Comproveu si la informació és real: si un usuari comparteix un comentari sobre un defecte en un dels teus productes, verifica si pot ser veritat. Per fer-ho, pots contactar amb altres clients i preguntar-los si han tingut aquest problema. Recorda que, com més persones preguntis, obtindràs informació més valuosa.
- Investiga el perfil de l'usuari: accedeix al compte de la persona que ha emès la ressenya per, primer, comprovar si el coneixes i, després, si fa comentaris normals o només publica ressenyes falses. Si observes que un compte té pràctiques estranyes, com ara portar activa poc temps, que tots els seus comentaris són del mateix estil i que redacta amb errors gramaticals i informació no completa, pots augmentar les sospites.
- Busca en altres negocis: investiga als fòrums d'altres empreses per conèixer si reben els mateixos comentaris que tu. Si veus que hi ha missatges idèntics o molt semblants, però amb altres noms dusuaris, efectivament, pots estar patint un atac de ressenyes falses.
- Denuncia el perfil: un cop detectat el perfil fals, notifica a la plataforma on has trobat la ressenya l'existència d'un usuari que es dedica a compartir opinions negatives de manera deliberada. Pots compartir una captura de pantalla amb el missatge perquè, en cas que l'usuari l'esborri, segueixis tenint la prova.
Com treure el màxim partit a les ressenyes?
Ara que ja t'has introduït al món de les ressenyes, és el moment que coneguis alguns consells perquè t'ajudin a impulsar el teu negoci i aconseguir nous clients:
- Monitoritza els comentaris dels teus clients: elabora un document que reculli totes les opinions compartides pels consumidors i classifica-les, per exemple, en positives o negatives. Això us ajudarà a registrar-les per comprovar si alguna opinió es repeteix en diversos usuaris.
- Aprèn de les valoracions: anota les opinions dels teus clients i pren mesures per oferir un servei millor segons les preferències i necessitats de les persones que acudeixen al teu negoci. T'ajudarà a satisfer els teus clients ia oferir noves maneres d'atendre'ls.
- Respon a les ressenyes: mostra proximitat i empatia amb els consumidors que han invertit el seu temps en mostrar la seva opinió, contesta'ls agraint-los el comentari i, en cas que sigui necessari, ofereix-los una solució. Podràs millorar la teva imatge i mostrar-te com una persona propera que es preocupa pels clients.
- Promociona les ressenyes positives: destaca les bones valoracions dels teus clients al teu perfil o comparteix-les a la teva pàgina web. Amb això augmenta la possibilitat de generar credibilitat i augmentar el teu prestigi.
- Fomenta la interacció dels teus consumidors: anima els clients a compartir la seva experiència al teu negoci per obtenir més valoracions. Per exemple, els pots incentivar amb participacions en concursos o descomptes especials.
- Investiga a la competència: comprova quins comentaris reben altres negocis per comparar les teves opinions amb les seves. A més, això et permet detectar possibles errors que pots evitar cometre al teu negoci.
En definitiva, les ressenyes us poden ajudar a interactuar amb els vostres usuaris i mostrar d'una manera creïble com és el vostre negoci. Però recorda que és fonamental gestionar-les i anticipar-te a les possibles crisis que puguin sorgir. Així de senzill!