Comença una conversa amb els teus seguidors: et presentem Threads
16 d'abril de 2024
Instagram és una de les plataformes més conegudes a tot el món. La xarxa social per compartir imatges per excel·lència compta amb més de 1.200 milions d'usuaris actius i ha esdevingut un canal de promoció fonamental per a moltes empreses.
Tot i això, ara ha decidit fer un pas més i apostar pels continguts de text amb la seva nova aplicació: Threads.
Què és Threads?
Al juliol de 2023, Mark Zuckerberg va anunciar el llançament de la nova app Threads, l'últim desafiament de la multinacional Meta desenvolupada per l'equip d'Instagram. Tot just 7 hores després de la seva publicació, l'app va registrar més de 10 milions de persones usuàries. Després d'un inici aclaparador, el conglomerat de plataformes com Facebook, WhatsApp o el mateix Instagram busca expandir-se i endinsar-se al món de la creació de contingut digital a través del format de text. A Espanya, es troba disponible des del 14 de desembre del 2023.
Segons la plataforma, Threads és una aplicació que té com a objectiu compartir actualitzacions de text i fomentar les converses públiques. D'aquesta manera, els creadors de contingut poden mostrar la vostra opinió sobre un tema amb els seus seguidors i iniciar debats a través de la comunicació escrita. Una nova solució per a les persones que busquen llegir i compartir informació en una plataforma senzilla i gratuïta.
Com funciona?
La nova app de Meta exerceix el paper d'una xarxa social de microblogging. És a dir, es poden crear continguts de text de fins a 500 caràcters, una quantitat que permet desenvolupar un tema de manera senzilla i breu.
A l'hora d'investigar les publicacions d'altres persones, Threads permet, igual que Instagram, seguir altres creadors, per això ens manté al corrent del que publiquen altres empreses, experts i la nostra xarxa de contactes. També compta amb un algorisme similar al d'Instagram, que ajuda a descobrir contingut d'usuaris desconeguts sempre que parlin sobre un tema interessant per a tu.
Threads és una aplicació que té com a objectiu compartir actualitzacions de text i fomentar les converses públiques.
A més, pots configurar el perfil al teu gust per fer-lo visible per a tothom. O bé, mantenir-lo en privat perquè només els teus seguidors puguin llegir els teus continguts. També pots personalitzar les notificacions en funció de si vols veure totes o només les respostes, esments o interaccions amb comptes verificats. Com tu prefereixis!
Quins són els avantatges d'utilitzar Threads?
Ara que ja saps com funciona aquesta nova app, és el moment que coneguis com pots integrar-la a la teva pime i en quins aspectes et pot ajudar a ampliar la teva presència als canals digitals:
- Crear contingut en un nou format: amb Threads, tindràs l'oportunitat de fer publicacions en format textual, per la qual cosa pots ajudar els teus seguidors d'una manera diferent de l'habitual a Instagram. Podeu utilitzar-lo per mostrar tendències o notícies, desenvolupar opinions, o compartir guies o consells d'ús.
- Aconseguir un abast més gran de les teves publicacions: si tens un compte a Instagram, pots associar-lo directament al teu compte de Threads. Això et permetrà compartir amb els teus seguidors el que publiques a les dues xarxes socials per crear una experiència multicanal.
- Personalitzar les converses amb el teu públic: Threads permet, a més de respondre de manera individual als teus contactes, crear segmentacions amb grups específics. Aquesta funció et pot ajudar a crear diferents sales per oferir contingut personalitzat als teus seguidors en funció dels seus interessos.
- Combinar els teus textos amb altres formats: a més de fer microblogging de fins a 500 caràcters, Threads permet utilitzar altres formats com enllaços, imatges o vídeos. Això us permetrà oferir més informació als vostres seguidors, per exemple, amb vídeos de 5 minuts de durada o redirigir trànsit cap a la vostra pàgina web.
- Analitzar les teves mètriques: igual que la resta de xarxes socials, a Threads podràs conèixer el rendiment de les teves publicacions perquè puguis conèixer quin tipus de continguts els agraden als teus seguidors i en quins has de replantejar la teva estratègia.
Estàs llest per descobrir una nova oportunitat per impulsar la teva pime? Si vols conèixer noves eines, tècniques o consells sobre digitalització, no oblidis subscriure't a la nostra newsletter.