Et dediques al sector legal? Un CRM us ajuda en la gestió de clients
6 de febrer de 2024
Un Customer Relationship Management (Administrador de Relacions amb els Clients) és una eina que facilitarà l'enllaç entre el teu negoci i les persones que hi acudeixin. Si pertanys al sector legal, no et pots perdre aquest post!
Sabies que quatre de cada deu empreses espanyoles afirmen que un 20% de les vendes procedeixen del seu CRM? Amb aquesta eina, tens l'oportunitat de millorar la relació amb els teus clients apropant-te a ells i guanyant-te la confiança.
Si vols saber com ho pots aconseguir, t'ho mostrem a continuació.
El modus operandi d'un CRM és molt senzill: consisteix a emmagatzemar totes les dades sobre clients actuals o potencials en un directori per tal d'accedir a aquesta informació d'una manera àgil i senzilla.
No obstant això, no només tracta d'elaborar una llista amb el nom, adreça, telèfon, correu electrònic o qualsevol altre tipus de contacte dels consumidors, sinó que serveix per convertir tota aquesta informació en una oportunitat per personalitzar el teu servei i conèixer què els pots oferir als teus clients perquè decideixin comprar al teu negoci.
Aquesta eina és fonamental no només per registrar la informació dels teus clients, sinó per conèixer les seves necessitats i com els pots ajudar de la millor manera possible.
Quins són els avantatges d'utilitzar un CRM al sector legal?
Un CRM per a negocis orientats al sector legal ajuda a obtenir beneficis com, per exemple:
- Automatitzar les tasques administratives per reduir la càrrega de treball dels professionals, i que puguin centrar-se a atendre els clients i els seus casos.
- Analitzar el comportament dels usuaris i identificar possibles oportunitats de millora al negoci.
- Gestionar el cicle de vida dels clients per adaptar-se a l'etapa en què es trobin durant el procés i fer un seguiment millor de cada cas.
- Millorar l'experiència d'usuari oferint un servei personalitzat que aconsegueixi identificar i satisfer les necessitats de cada client per retenir-los i fidelitzar-los.
- Complir amb la normativa legal i ètica sobre el tractament de la informació dels clients.
- Accedir des de diferents llocs gràcies a una plataforma en línia que permet connectar-se des d'una oficina, un jutjat o el domicili d'un client.
Aquesta eina és fonamental no només per registrar la informació dels teus clients, sinó per conèixer les seves necessitats i com els pots ajudar de la millor manera possible.
En quins casos pot ser útil fer servir un CRM?
Ara que ja coneixes què és un CRM i tots els avantatges que pot suposar per a una pime del sector legal, és el moment que coneguis alguns consells que pots començar a aplicar al teu negoci. Per exemple:
- Crear cites automàtiques perquè els teus clients puguin sol·licitar de manera ràpida i senzilla un dia i hora disponible per reunir-se amb tu.
- Elaborar contractes i documents per, a més d'estalviar temps en la redacció, reduir el nombre de possibles errors.
- Generar informes que permetin conèixer la situació particular d‟un client o la visió general del negoci per facilitar la presa de decisions.
- Segmentar les campanyes de màrqueting a usuaris amb unes característiques específiques.
- Personalitzar els butlletins informatius per a cada usuari en funció de les preferències o el recorregut en el teu negoci.
Perquè conèixer el client és imprescindible. Però, al sector legal, personalitzar els teus serveis és fonamental no només és important per crear confiança, sinó perquè els clients segueixin comptant amb tu quan necessitin qualsevol assessorament o pla d'actuació.
La digitalització facilita tots aquests processos. I tenir un CRM és una estratègia clau a l'hora d'administrar les relacions amb els clients.
Accediu a la nostra secció de continguts per continuar amb la teva transformació digital!