Fidelitza els teus clients al sector de la moda a través de l'email màrqueting
9 de gener de 2024
Vols descobrir com pots aconseguir que els teus clients tornin a comprar al teu negoci? Si et dediques al sector de la moda, en aquest post t'ensenyarem una eina molt útil per aconseguir-ho: l'email màrqueting.
Sabies que captar nous clients costa entre 5 i 7 vegades més de retenir els que ja tens? La fidelització és una estratègia clau per aconseguir retenir els clients i que decideixin comprar a la teva pime abans que en altres. I, per això, et mostrarem com l'email màrqueting et pot oferir l'ajuda necessària per aconseguir-ho si us dediqueu a la moda.
Què és l'email màrqueting?
És una eina de comunicació que consisteix en l'enviament de correus electrònics als clients de la base de dades. Aquesta tècnica fa dècades que es fa servir i, tot i així, aconsegueix reinventar-se per oferir el millor servei a la teva pime.
Al sector de la moda, aquesta eina permet crear una relació amb els teus clients, interactuar amb ells, oferir una comunicació efectiva durant les seves compres, captar nous consumidors i, per tant, augmentar les vendes.
Quins beneficis pot suposar per al sector de la moda?
Si estàs pensant en incloure aquesta eina dins de l'estratègia del teu negoci, aquests són els avantatges que podràs trobar en utilitzar l'email màrqueting:
- Estableix una comunicació directa amb els teus clients: podràs enviar informació rellevant als usuaris de la teva base de dades i resoldre els seus dubtes sobre les diferents peces de roba o accessoris, promocions o novetats del sector.
- Segmenteu els vostres subscriptors: tindreu la possibilitat de personalitzar el servei dels vostres clients i enviar missatges que s'ajustin als vostres gustos i necessitats. Això pot ajudar a enviar els consells necessaris sobre un producte o marca a cada client.
- Fidelitza clients: informar els consumidors sobre les novetats i les tendències al sector et pot ajudar a generar un sentiment de confiança que provoqui que triïn la teva botiga quan necessitin ampliar el seu armari.
- Genera trànsit a la teva botiga en línia: aconsegueix dirigir els subscriptors d'una base de dades a la teva pàgina web. Això pot ajudar a augmentar les visites i millorar la visibilitat del teu negoci.
- Augmenta les vendes: a més d'enviar promocions que incentivin la compra per part dels teus clients, pots recomanar peces, accessoris o qualsevol altre producte que hagin visitat en algun moment o que estiguin relacionats amb les compres anteriors.
Quines estratègies de fidelització de clients pots fer servir?
T'ha convençut l'email màrqueting? A continuació, us mostrarem alguns exemples d'estratègia de fidelització de clients que podeu començar a utilitzar:
- Butlletí informatiu: serveix per enviar les novetats o tendències als teus clients. També pots incloure notícies, propers esdeveniments, entrevistes o consells per mantenir els teus clients informats i interessats.
- Promocions: consisteix a realitzar ofertes i descomptes exclusius per als clients que se subscriuen al teu servei d'email marketing. Podeu enviar codis de descompte, així com aplicar ofertes en algunes peces de roba o accessoris.
- Programa de fidelització: això ajudarà a fer que els teus clients vulguin tornar a comprar a la teva botiga obtenint una sèrie d'avantatges en les properes visites. Pots oferir acumulació de punts per a descomptes o participació a concursos.
- Enquestes o opinions: fomenta la participació dels clients al teu negoci a través de formularis on puguin mostrar la seva opinió sobre les coses que els agraden i les que canviarien. A més de fer-los sentir partícips, podràs trobar noves idees per incorporar a la teva botiga.
- Automatització del cicle de vida del client: depenent del temps que un client porti subscrit a la teva base de dades, pots enviar diferents tipus de correus electrònics. Si acabeu de subscriure-us, envieu-li un missatge de benvinguda amb alguna recomanació general sobre la vostra botiga online. Si fa més temps, investiga quines són les seves preferències i quins productes li poden interessar.
- Contingut exclusiu: ofereix informació a què únicament puguin accedir les persones subscrites a la teva base de dades, com a bestretes de productes nous. Ajudarà a enfortir la relació amb aquests clients i que nous consumidors vulguin unir-se a aquesta pràctica.
A què estàs esperant? Si vols començar a gaudir dels avantatges de l'email màrqueting a la teva botiga i oferir als teus clients totes les novetats del sector de la moda, aposta per la digitalització!