Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Inbound marketing: crea contingut de valor per a la teva pime del sector de l'agricultura

5 de març de 2024

Hi ha una manera d'atreure possibles clients al teu negoci a través de la creació de contingut a internet. I, si tens una pime que es dedica al sector agrícola, o simplement vols conèixer els secrets d'aquesta estratègia, aquest post t'interessarà.

Inbound marketing, una estratègia per arribar als teus clients

La creació de contingut a internet s'ha convertit durant els darrers anys en una de les estratègies més útils per a les empreses de qualsevol sector. Segons el 64% dels especialistes en màrqueting, és una manera efectiva d'aconseguir casos d'èxit a l'hora d'atreure les audiències.

L'inbound màrqueting es defineix com una estratègia pròpia del camp del màrqueting digital que consisteix a captar latenció dels consumidors generant contingut que desperti el seu interès i que els atregui fins al propi negoci. A diferència del màrqueting tradicional, a l'inbound marketing no es busca arribar directament fins al client, sinó que sigui aquest qui busca l'empresa atret pel contingut que ha descobert als canals digitals.

Consta de 4 fases:

  • Atracció, quan l'objectiu és arribar a clients que no coneixen el negoci.
  • Conversió, la finalitat de la qual és transformar internautes en persones interessades en adquirir un producte.
  • Tancament, on es busca convertir aquestes persones en clients.
  • Retenció, quan lobjectiu és satisfer les necessitats dels clients perquè tornin a comprar.

Quins són els beneficis principals que pot oferir per al sector agrícola?

Cada vegada són més les empreses que aposten per obrir un canal on generen contingut atractiu i que, a més, els permet fer créixer la seva marca, potenciar-ne la rellevància i capacitats i, el més important, generar simpatia amb els lectors. Per exemple, el Banc SantanderBBVAVodafone o Endesa són algunes grans empreses que aposten per aquesta estratègia.

A diferència del màrqueting tradicional, a l'inbound marketing no es busca arribar directament fins al client, sinó que sigui aquest qui busca l'empresa.

Però i les pimes que es dediquen a l'agricultura? Com pot ajudar el màrqueting inbound a impulsar el seu negoci?

Aquests són els principals avantatges que pot suposar aquesta estratègia per a un negoci dedicat a aquest sector:

  • Generar confiança: a l'agricultura, la confiança és fonamental a l'hora de comprar un producte. A més d'oferir un servei i productes de qualitat, pots compartir temes rellevants que reforcin el teu posicionament al sector.
  • Arribar a un públic objectiu: crear contingut interessant pot suposar que, quan una persona cerqui informació sobre agricultura –o un àmbit específic de l'agricultura–, trobeu el vostre contingut. Aquesta estratègia suposa una font d'informació important que atrau el teu negoci a l'audiència correcta.
  • Mostrar els teus coneixements: malgrat que l'agricultura es pot entendre com un sector tradicional, avui dia comporta una infinitat de metodologies, eines i processos. Amb l'inbound marketing, tindreu l'oportunitat de compartir experiència, opinió i coneixements per mostrar com elaboreu els vostres productes.
  • Augmentar els teus beneficis: l'inbound marketing rvol una inversió mínima i pot suposar uns ingressos molt alts en comparació amb les despeses que suposa. De fet, de mitjana, aconsegueix augmentar 4 vegades les visites a la web i 5 vegades més el nombre de clients potencials.

Com podeu crear contingut per a una pime dedicada a l'agricultura?

Ara que ja coneixes de què es tracta l'inbound màrqueting i com pot ajudar una pime agrícola, és el moment que coneguis com pots posar en marxa aquesta estratègia per aconseguir despertar l'interès dels consumidors i atraure'ls fins al teu negoci.

Apunta aquests consells!

  • Identifica l'usuari ideal: detecta quins tipus de persones poden sentir més curiositat pels teus continguts i com naveguen per internet. Per exemple, si utilitzen les xarxes socials, quines, com i quan o quines paraules clau busquen a internet. Per exemple, si comproveu que les vostres audiències són joves i utilitzen Instagram, podeu utilitzar aquest canal per arribar-hi.
  • Trieu el format idoni: un cop coneixes la teva audiència i on es troba, és important saber quina és la forma ideal d'arribar-hi. Pots utilitzar imatges cridaneres o diferencials per a les teves xarxes socials com les infografies, redactar posts per al bloc de la teva pàgina web i fins i tot preparar vídeos per compartir-los a diferents canals.
  • Crea contingut de qualitat: ara que ja tens tots els passos previs llestos, és el moment d'avançar al nivell següent i generar el contingut. Al sector de l'agricultura, pots utilitzar diferents tipus com ara articles sobre notícies rellevants o tendències, posts sobre un producte en concret o vídeos tutorials sobre com utilitzar una eina.
  • Comparteix el teu contingut i monitoritza'n els resultats: el darrer pas del procés consisteix a difondre el contingut que has creat. Això ho pots fer a través de la teva pròpia pàgina web, participant a blocs d'altres empreses, fòrums o amb les xarxes socials. També és interessant posar-te en contacte amb influencers del sector. És important que puguis mesurar i analitzar els resultats per conèixer quina opció és la més interessant i si finalment has aconseguit atreure més clients.

Recorda que aquesta estratègia no serveix per dirigir-te directament als consumidors, sinó que siguin ells els que acudeixen al teu negoci. Per això, és fonamental estar al corrent de les novetats i tendències del sector o l'estacionalitat dels productes perquè siguin els usuaris els que decideixin acudir al teu negoci.

L'inbound marketing et pot ajudar a crear un nou canal per atraure els clients, però també per compartir els teus coneixements i aportar el teu granet de sorra al desenvolupament d'un sector on sempre sorgeixen noves tècniques o eines per realitzar la feina. Finalment, et posiciona personalment com un professional del valor.

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
16.04.2024
La moda i les campanyes a Instagram: Meta Business Suite
Estàs buscant portar el teu negoci de moda al següent nivell al món digital? No busquis més! Meta Business Suite és la solució perfecta per a botigues de roba i accessoris que volen destacar a Instagram i assolir...
+ info
16.04.2024
Promociona la teva immobiliària mitjançant la creació de vídeos
Les xarxes socials i la revolució dels vídeos curts han transformat completament la forma de promocionar el sector immobiliari. En aquest post, t'ensenyem com crear contingut de qualitat que ajuda a connectar amb els teus clients ia...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X