Les claus del màrqueting de continguts per al sector turístic
9 de gener de 2024
Estàs pensant en donar-li un impuls a la pàgina web de la teva pime? Continua llegint aquest post en què et mostrem una eina molt útil amb la qual pots atraure els clients i destacar al sector turístic: el màrqueting de continguts.
En un sector tan competitiu com el turístic, és fonamental oferir informació rellevant i de qualitat als usuaris. Si estàs pensant en utilitzar una nova eina per millorar el trànsit a la teva pàgina web, el màrqueting de continguts és per a tu!
Què és el màrqueting de continguts?
El màrqueting de continguts és una estratègia de màrqueting digital que té com a objectiu crear, publicar i distribuir contingut rellevant i de valor per atraure, captar i fidelitzar una audiència determinada.
Consisteix a fer publicacions útils i entretingudes per cridar l'atenció de l'usuari i convertir-lo en un client potencial mitjançant l'ús de diferents formats com els blocs, els vídeos, les publicacions en xarxes socials o infografies, entre d'altres.
Entre els avantatges que pot suposar per al sector turístic, el màrqueting de continguts pot ajudar a aconseguir nous clients i retenir-los per a vendes futures, oferir informació útil per a viatges o plans, crear una connexió amb els usuaris basada en la confiança i millorar la visibilitat i el posicionament duna pàgina web als motors de cerca.
Com crear contingut rellevant?
Si et dediques al sector del turisme i aquest post sobre el màrqueting de continguts està cridant la teva atenció, descobreix quines són les claus per crear contingut que interessi a la teva audiència:
- Defineix com seria la teva audiència: crea un client ideal o buyer persona que t'ajudi a identificar el públic al qual vols adreçar els continguts.
- Defineix els teus objectius: tingues clar què vols aconseguir amb la teva estratègia de màrqueting de continguts. Això pot ser atraure més clients per augmentar les vendes o aconseguir trànsit a la teva pàgina web, entre altres opcions.
- Decideix quin tipus de contingut realitzaràs: si utilitzaràs el format de bloc i redactaràs posts amb informació variada, si publicaràs vídeos, compartir imatges o infografies, per exemple.
- Estableix un canal de comunicació: selecciona com distribuiràs els teus continguts i com aconseguiràs que els usuaris els trobin per consumir-los. Pots fer-ho a través de la teva pàgina web, de les teves xarxes socials o de plataformes de vídeo como YouTube.
Què pots començar a fer?
Estàs a punt per començar a elaborar tu mateix la teva pròpia estratègia de màrqueting de continguts? Si has decidit fer el pas i oferir informació valuosa i rellevant per als clients del teu negoci del sector turístic, anota aquests consells!
- Explora quins continguts busquen els usuaris per conèixer quines temàtiques has d'abordar a l'hora d'oferir informació útil per convertir-los en clients. Pots utilitzar eines com Semrush o Google Trends per conèixer les tendències del moment i les paraules clau més buscades a internet.
- Crea contingut original i nou que cridi l'atenció dels teus clients i que no puguin veure a qualsevol altra pàgina web. Pots agafar idees d'altres blocs o comptes de xarxes socials, però posar els mateixos textos és contraproduent a l'hora de posicionar el contingut als motors de cerca, així que tracta de crear contingut únic.
- Combina diferents formats de contingut com, per exemple, vídeos o imatges als posts per oferir un contingut més variat i que resulti realment atractiu per als usuaris que fan clic a la teva pàgina web.
- Comparteix el contingut tant als teus comptes de xarxes socials com amb altres creadors de contingut. Això us ajudarà a adquirir trànsit des de nous orígens i els motors de cerca el premiaran a l'hora de posicionar el vostre contingut per sobre d'altres.
- Mesura i analitza els resultats per saber quin tipus de continguts funcionen i quins no desperten realment interès per part dels usuaris. Això ho pots aconseguir amb eines d'analítica web com Google Analytics.
Ja has après com atraure més usuaris a la teva pàgina web i impulsar la teva pime dins del sector turístic? Uneix-te al màrqueting de continguts i ofereix un nou servei als teus clients!