Mantingues informats als teus subscriptors amb les newsletters de LinkedIn
20 de febrer de 2024
Segur que coneixes LinkedIn, una de les xarxes socials professionals i de negocis més famoses de tota la xarxa i que actualment compta amb més de 800 milions d'usuaris a tot el món. Però sabies que també t'ofereix la possibilitat de crear la teva newsletter? T'ho expliquem!
LinkedIn connecta els professionals de tot el món en una mateixa plataforma. S'hi connecta, es crea contingut en diferents formats, es comparteix i es debat i, el més interessant, s'amplia la xarxa de contactes gràcies als grups públics i privats. Però, a més, permet crear la teva pròpia newsletter perquè enviïs contingut especialitzat als teus subscriptors. Com? T'ho ensenyem a continuació.
Què són les newsletter de LinkedIn?
Són butlletins que es publiquen periòdicament en aquesta xarxa social amb una sèrie d'articles que parlen sobre un tema específic. El seu funcionament és pràcticament idèntic al de qualsevol altra newsletter a què et puguis subscriure a altres portals d'internet. Tots els usuaris de LinkedIn, tant amb un compte personal com amb un d'empresa, poden crear la seva pròpia newsletter per compartir-la amb els seus seguidors o subscriure's a les que més els agradin.
Aquest format de creació de contingut us ajuda a:
- Millorar el teu posicionament: com més contingut creus i en diferents formats, LinkedIn et donarà més visibilitat, per la qual cosa podràs aparèixer més vegades al feed dels teus seguidors.
- Mostrar-te com a líder d'opinió: compartir contingut que aporti valor als teus seguidors et pot ajudar a convertir-te en un referent amb autoritat dins de la teva comunitat a LinkedIn.
- Crear un enllaç amb la vostra audiència: les newsletters us ofereixen la possibilitat de mantenir el contacte amb els vostres seguidors i adaptar-les a les vostres preferències o necessitats. Això us ajudarà a generar una relació més propera amb ells.
- Generar conversions per al teu negoci: a més, pots afegir trucades a l'acció (les anomenades Call to Action). Poden ser enllaços a compres o dirigir trànsit a la teva pàgina web, que t'ajudin a convertir aquestes visites en fets beneficiosos per a la teva pime.
Com pots crear la teva pròpia newsletter a LinkedIn?
El procés per crear una newsletter a LinkedIn és molt senzill una vegada que tens un compte personal o d'empresa i tens molts contactes a la teva xarxa. Si vols aprendre com fer-ho, anota aquests passos!
1. Busca a la pàgina de 'Inici' la barra de 'Crear publicació' i fes clic a 'Escriure article'.
2. A la nova pàgina, desplega el botó de “Gestionar” i selecciona l'opció de “Crear newsletter”.
3. Omple els camps com el títol de la newsletter, la freqüència de publicació, la descripció del teu butlletí i carrega una imatge que et representi.
4. Fes clic a "Fet" i LinkedIn s'encarregarà d'avisar els teus contactes i seguidors.
Així de senzill!
Consells per treure el màxim partit al teu newsletter
I això no és tot! Ara que ja tens la teva pròpia newsletter, és el moment de descobrir com li pots treure tot el partit per millorar el teu discurs a LinkedIn. Aquí et compartim unes recomanacions:
- Identifica els interessos dels teus seguidors: estudia quines temàtiques són les preferides de la teva audiència i comparteix als teus newsletters aquelles que siguin més rellevants, que els puguin aportar noves idees o consells i que t'ajudin a aconseguir més subscriptors.
- Crea contingut variat: ofereix als teus seguidors la possibilitat de consumir les publicacions en diferents formats. Podeu utilitzar articles per a temes que necessitin un enfocament més detallat, imatges o infografies perquè siguin més visuals o vídeos que despertin el vostre interès.
- Afegeix enllaços: incorpora trucades a l'acció als teus newsletters que redirigeixin, per exemple, a la teva pàgina web. Això us ajudarà a millorar les vostres mètriques, augmentar les vostres conversions i oferir més informació als subscriptors.
- Publica de manera regular: sigues constant a l'hora de publicar els teus newsletters i mantingues els teus continguts actualitzats. Pots fer-ho de forma setmanal, bimensual o mensual, però és important mantenir-te connectat amb la teva audiència.
I és que les newsletters són un canal important per fer arribar continguts d'interès als vostres seguidors. A més de donar-li més difusió i aconseguir convertir-te en un punt de referència dins de la plataforma, et pot ajudar a crear una comunitat al voltant de la teva pime.