Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Millora el posicionament SEO de la teva pàgina web optimitzant les teves URLs

6 de febrer de 2024

Estàs llest per millorar el posicionament de la teva pàgina web als motors de cerca? Una de les millors maneres d'aconseguir-ho és optimitzar les URLs per aparèixer entre els primers resultats i, a més, millorar l'experiència dels usuaris. Descobreix com ho pots aconseguir!

Què és el posicionament SEO?

El posicionamient SEO (per les sigles en anglès Search Engine Optimization) és un conjunt de tècniques que ajuden que una pàgina web aparegui entre els primers resultats dels motors de cerca com Google o Bing.

Ofereix la possibilitat d'aconseguir més visibilitat del lloc web, aconseguir que més usuaris hi accedeixin i obtenir més visites que puguin suposar un increment de les vendes.

Però, només es pot millorar el posicionament a través del contingut? La resposta és no, ja que ho pots aconseguir també optimitzant les teves URLs.

Què és una URL?

URL és l'acrònim en anglès d'Uniform Resource Locator, que en espanyol significa “Localitzador de Recursos Uniforme”. Es refereix a una adreça única i específica amb la qual es pot identificar i diferenciar qualsevol arxiu que estigui disponible a la web, com una pàgina, una imatge o un vídeo, entre moltes altres opcions. Serveix per localitzar i accedir fàcilment a aquests fitxers a través d'un navegador o aplicació que utilitzi internet.

Quins beneficis té optimitzar una URL?

Ara que ja saps què és una URL, és el moment que coneguis com optimitzar-les pot ajudar a la pàgina web de la teva pime:

  • Afavoreix la lectura: com més curta i senzilla sigui una URL, més fàcil serà la lectura. Per exemple: nombreempresa.com. Aquest és un apartat que els motors de cerca valoren molt a lhora de posicionar un contingut per sobre dels altres.
  • Augmenta el trànsit de la teva pàgina web: si el teu contingut es posiciona entre els primers resultats d'un motor de cerca, podràs aconseguir que arribin més usuaris a la teva pàgina web i aconseguir més visites.
  • Facilita la seva compartició: una URL que estigui optimitzada i sigui fàcil de recordar, pot ajudar que els usuaris puguin compartir-la amb els seus contactes, per exemple, a les xarxes socials i aconseguir així una major difusió.
  • Millora l'experiència de l'usuari: la facilitat de navegació per a un usuari dins d'una pàgina web a l'hora de reconèixer o llegir una URL és un altre dels factors que els motors de cerca avaluen a l'hora de posicionar uns continguts per sobre dels altres.

Pas a pas per optimitzar una URL

Anota aquests consells per optimitzar els teus URL, millorar el seu posicionament als motors de cerca i treure'ls el màxim rendiment:

  • Afegeix paraules clau: incloure les paraules més rellevants sobre el contingut de la teva pàgina web és fonamental perquè els motors de cerca premiïn un article a l'hora de posicionar-lo. Per això, detecta quins són els termes més importants sobre els quals tracta el contingut i intenta incloure'ls a la URL.
  • Utilitza guions per separar les paraules: els motors de cerca prefereixen que la separació entre paraules es faci mitjançant guions, per tant, procura utilitzar-los quan editeu el vostre URL. Evita separar-les mitjançant espais o guions baixos, ja que els motors de cerca no ho valoren de la mateixa manera que els guions normals.
  • Opteu per una URL curta: encara que ja ho hem esmentat abans, com més curta sigui la URL, més fàcil serà que l'usuari pugui llegir-la i compartir-la. Les URL més extenses acostumen a generar rebuig entre els usuaris.
  • Evita termes irrellevants: això fa que intentis no utilitzar codis o xifres innecessàries a les URLs que acompanyin la resta de termes que utilitzaràs, ja que pot dificultar la lectura per part de l'usuari i reduir les opcions que els motors de cerca la valorin positivament.
  • Fes servir les minúscules: alguns navegadors poden tenir problemes a l'hora de llegir les majúscules, dificultant així el reconeixement de les paraules. Evita posar titlles o qualsevol altre caràcter que pugui dificultar la lectura per part del motor de cerca.
  • Elabora una estructura coherent: quan editis una URL, procura que tingui sentit i que sigui coherent amb la resta d'URLs de la teva pàgina web. Per exemple, si un contingut es troba dins d'una secció, procureu que tots els continguts d'aquesta secció respectin una estructura similar.

Optimitzar les URL ajudarà els usuaris a comprendre millor on es troben i podran navegar més fàcilment per la pàgina web, millorant la seva experiència. També, recorda que és fonamental evitar que hi hagi dues URLs idèntiques o molt semblants per evitar confondre tant els usuaris com els motors de cerca.

Per poder completar tots aquests passos, recorda que ho podràs fer des del teu CMS o gestor de continguts. Allà, podràs editar els URL de la teva pàgina web seguint les indicacions de la plataforma. A què estàs esperant? Comença a treure el màxim profit a la teva pàgina web!

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
30.04.2024
Gemini: com la intel·ligència artificial de Google ajuda la teva pime
La intel·ligència artificial es pot posicionar, en un període breu de temps, com una de les eines més utilitzades per empreses de qualsevol mida o sector. Entre altres coses, ofereix la possibilitat d'automatitzar i fer...
+ info
30.04.2024
Comparteix els teus coneixements amb els articles de LinkedIn
Si vols conèixer una nova manera de destacar a LinkedIn, et presentem els articles. Què és un article de LinkedIn? És una publicació de més extensió que els posts habituals i que simula l'entrada...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X