Neix el Defensor del Client del comerç de Proximitat de Barcelona
30 de juny de 2015
És una figura pionera al segment del comerç de proximitat i té com a objectiu contribuir a la implantació d'una cultura orientada a la satisfacció de comerciants i clients. El nou servei garanteix l'atenció d'un conflicte en un màxim de tres dies i la proposta d'una solució, abans del termini del mes assenyalat en la normativa de consum.
El nou servei garanteix l'atenció d'un conflicte en un màxim de tres dies i la proposta d'una solució, abans del termini del mes assenyalat en la normativa de consum.
Barcelona, 30 Juny 2015. Aquest dijous vinent, 2 de juliol, la Fundació Barcelona Comerç estrena la figura del Defensor del Client. Aquest nou servei, pioner en l'àmbit del comerç de proximitat al nostre país, estarà dirigit per Luis Miguel Álvarez, i neix amb la voluntat d'afegir un nou valor a les compres als establiments dels Eixos Comercials de la ciutat.
Gràcies a la creació d'aquesta figura, els comerços dels 16 Eixos de la Fundació Barcelona Comerç amplien els seus trets diferencials, i, a més d'oferir un servei personalitzat, proper i de qualitat als seus clients, a partir d'ara garanteixen en un termini de temps no superior a tres dies hàbils, l'atenció de qualsevol conflicte entre els agents implicats en els actes de consum -comerciant i client-, i la proposta d'una solució al problema, abans del termini del mes assenyalat en la normativa de consum.
El servei del Defensor del Client, que disposarà del suport administratiu de la Fundació Barcelona Comerç actuarà amb caràcter independent, objectiu, imparcial, i, sempre, en primera instància, intentant en tots els casos, resoldre el conflicte sense que aquest calgui ser derivat a instancies de l'Administració Pública.
A més, el Defensor del Client, Luis Miguel Álvarez, antic Director de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de l'Ajuntament de Barcelona entre 1993 i 2012, assumeix com a part de les funcions del seu càrrec, la tasca continuada d'assessorament sobre la normativa de comerç als comerciants, i, també, la gestió personalitzada i global d'identificació d'oportunitats per millorar la relació dels comerciants amb els seus clients. En aquest sentit, també proposarà mesures per aconseguir-ho. El principal objectiu de tot plegat és donar suport a la implantació d’una cultura orientada a la satisfacció de comerciants i clients.
Tots els establiments dels 16 Eixos Comercials de la Fundació Barcelona Comerç adherits a la iniciativa, lluiran a partir d'aquest dijous un logotip identificatiu en un lloc visible dels seus establiments i disposaran, també, d'informació sobre el nou servei.