Potencia la teva estratègia de publicitat en línia amb Google Ads
5 de desembre de 2023
T'agradaria promocionar el teu negoci a internet i, a més, mostrar els teus anuncis a l'audiència indicada? Et presentem Google Ads.¿Qué es Google Ads?
Google Ads, abans conegut com AdWords, és una plataforma desenvolupada per Google que permet als usuaris realitzar campanyes de publicitat en línia.
En altres paraules, ofereix la possibilitat de promocionar els teus productes, els teus serveis o fins i tot els teus continguts a les pàgines web o aplicacions de tercers perquè els teus anuncis arribin als usuaris adequats.
Com pot ajudar aquesta plataforma a la teva pime?
Utilitzar aquesta plataforma t'obre la possibilitat d'obtenir uns beneficis que poden suposar un increment en les vendes de la teva pime com ara:
- Augment de la teva visibilitat: incrementa l'abast dels teus anuncis mostrant-los a llocs web diferents del teu per aconseguir que més persones coneguin el teu negoci.
- Segmentació dels vostres anuncis: dirigeix les promocions a un grup d'usuaris específics dividint-los en funció d'unes característiques comunes.
- Control del pressupost: tria la inversió que vols fer establint un límit diari perquè el cost de la teva estratègia s'adapti a les teves possibilitats.
- Anàlisi del rendiment: mesura i avalua el seguiment de les campanyes per prendre decisions basades en les dades.
- Flexibilitat en els teus anuncis: personalitza les campanyes de publicitat en funció de les preferències o les del teu públic i realitzar els ajustaments necessaris quan tu vulguis.
Abans de començar, heu de tenir en compte que Google Ads funciona mitjançant un sistema de licitacions en temps real. És a dir, si crees una campanya, competiràs amb altres pimes o empreses per ocupar l'espai d'un anunci a internet.
Un cop ho has comprès, aquests són els passos que has de seguir:
- Identifica les paraules clau per les quals vols mostrar el teu anunci: això us servirà perquè, quan un usuari faci una cerca a Google utilitzant una sèrie de termes, el vostre anunci aparegui entre els seus primers resultats. D'aquesta manera, podràs mostrar els teus anuncis a les persones els gustos o necessitats dels quals coincideixen amb els articles que estàs promocionant, la qual cosa t'ajuda a aconseguir més vendes.
- Registra't a la plataforma: accedeix a la pàgina de Google Ads i seleccioneu l'objectiu de la vostra campanya. Pot ser atreure usuaris a la teva pàgina web, animar-los a comprar un producte o augmentar la visibilitat de la teva marca. A més, Google Ads et permet seleccionar el tipus de campanya que vols realitzar, si vols que els teus anuncis apareguin als resultats de cerca, a diferents pàgines web oa plataformes com YouTube o Google Discover. També, si voleu que la plataforma us ajudi a obtenir clics, impressions dels vostres anuncis o conversions, que són les accions que realitzen els consumidors a partir del vostre anunci.
- Indica l'audiència a la que vols dirigir: pots seleccionar-la en funció de, entre altres característiques, la seva edat, ubicació o dispositiu que utilitzen i l'import màxim que estàs disposat a pagar per cada paraula clau. Així Google Ads, en representar-te a les licitacions de subhastes per adquirir un espai per al teu anunci, sabrà quin és el límit en què ha de deixar de licitar.
- Analitza els resultats: un cop ja heu creat la vostra campanya, Google Ads us permet conèixer el vostre rendiment perquè pugueu reajustar-la o fins i tot pausar-la en funció de les vostres necessitats. Ho pots fer com tu vulguis!
Google Ads és una eina molt útil per aconseguir una nova manera de fer publicitat. A més de permetre arribar a usuaris que possiblement mai arribessin a conèixer el teu negoci pels canals tradicionals, t'ofereix la possibilitat de mostrar l'anunci adequat per als teus productes i també, les preferències dels usuaris que tu seleccions.