Compra Eixample

Compra Eixample
Tota l’actualitat del món del comerç
Notícies

Transforma el teu negoci amb Marketing Automation

20 de febrer de 2024

Gràcies als avenços tecnològics en el sector de l'automatització de processos, avui dia es poden dur a terme tasques repetitives de manera més ràpida i precisa. Si ets una pime o autònom i vols implementar aquest sistema al teu negoci, descobreix a continuació totes les claus del Marketing Automation.

L'era actual es caracteritza per una automatització creixent que afecta des dels processos de producció fins a les interaccions interpersonals. En resposta a aquesta necessitat, sorgeix el Marketing Automation com una estratègia fonamental per a les empreses, especialment per a les pimes i autònoms. Aquesta estratègia utilitza tecnologia i programari especialitzats per automatitzar tasques repetitives i personalitzar la comunicació amb els clients, generant un augment del 80% en les oportunitats per a aquells que la implementen.

Dins dels fluxos de treball més comuns hi ha el màrqueting per correu electrònic, la segmentació per comportament, la priorització de clients potencials i la publicitat personalitzada. Aquestes automatitzacions permeten a les pimes i autònoms alliberar temps i recursos per centrar-se en activitats més estratègiques.

L'automatització, a nivell empresarial, es tradueix en l'execució de tasques sense intervenció humana directa, permetent una execució més ràpida i precisa. Al màrqueting, aquesta automatització es materialitza a través del Màrqueting Automation, que coordina i optimitza cada interacció amb els clients al llarg del seu cicle de vida.

Aquesta estratègia ofereix una sèrie de beneficis per a les pimes i els autònoms, entre els quals destaca l'optimització del temps i els recursos. Segons un estudi d'Oracle, les empreses que implementen Marketing Automation experimenten una reducció del 12,2% a les despeses generals de màrqueting. Això permet a les empreses centrar-se en la creació de contingut de qualitat, dissenyar campanyes impactants i fer una anàlisi detallada de dades.

A més, la capacitat de monitoritzar cada interacció, des de l'obertura d'un correu electrònic fins a la conversió en venda, ofereix una visió detallada de l'efectivitat de les estratègies. L'automatització també permet un control precís del procés de venda, accelerant el cicle de vendes i garantint missatges rellevants a cada etapa del viatge del client.

En centrar-se en l'obtenció de "First Party Data", el Màrqueting Automation ofereix informació diferencial i d'alta qualitat per a una personalització efectiva. Això no només millora la precisió de les estratègies de màrqueting, sinó que també reforça la confiança del client en garantir rellevància i coherència a les comunicacions.

La implementació amb èxit d'una estratègia de Màrqueting Automation implica sis passos fonamentals. Des de la fixació d‟objectius i la segmentació d‟audiència fins al disseny del customer journey, la creació de missatges i la monitorització de resultats, aquests passos asseguren la sincronització efectiva entre una estratègia ben dissenyada i la tecnologia adequada.

Al mercat, hi ha diverses plataformes de Màrqueting Automation, tant gratuïtes com de pagament. Plataformes com MailerLite, SendPulse, Mailchimp i ConvertKit ofereixen opcions gratuïtes, mentre que HubSpot, Breu, Marigold Engage i Salesforce Marketing Cloud són opcions de pagament amb diferents característiques i preus.

Per il·lustrar l'èxit del Marketing Automation, es presenten casos d'empreses com Amazon, Millésima i el Grupo NUBICO, que han implementat estratègies efectives, des de correus electrònics de seguiment fins a recomanacions personalitzades i notificacions push.

En conclusió, el Marketing Automation no només és una eina operativa, sinó un catalitzador que impulsa l'èxit empresarial a través de vendes més grans, una experiència del client millorada i la possibilitat d'una expansió empresarial més sòlida i eficaç. En abraçar aquest paradigma, les organitzacions es posicionen per assolir i superar els seus objectius empresarials de manera constant i eficient.

Acelera Pyme - red.es

Qui Som

Compra Eixample és la primera plataforma de comunicació de promocions, ofertes i descomptes a mida del comerç de proximitat de l’Eixample. Una iniciativa innovadora i única a la ciutat de Barcelona, ideada pels comerços de totes les associacions que han creat COMPRA EIXAMPLE: CorEixample, Encantsnous Eix Comercial, Fort Pienc Eix Comercial, Gaudi Comerç, Eix Comercial Sagrada Família i Sant Antoni Comerç.

compraeixample.cat pots trobar detallats els directoris dels establiments associats, l'agenda de totes les nostres activitats: fires, mostres, desfilades..., aixó com informació sobre el comerç de proximitat i sobre les associacions que integren COMPRA EIXAMPLE.

Notícies
03.12.2024
Metodologia SCRUM al sector de les TICs
Pel que fa al desenvolupament tecnològic, les pimes i els autònoms han d'adaptar-se constantment per no quedar-se enrere. En aquest context, les metodologies àgils sorgeixen com una solució pràctica. Una de les...
+ info
19.11.2024
Coneix la teva competència fent un benchmark
T'agradaria distingir-te de la teva competència? Si tens una pime o ets autònom, una de les millors maneres d'obtenir aquest avantatge és estudiar aquells negocis que competeixen al teu sector. En aquest article explicarem...
+ info
Botiga del Mes
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantásticaGigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica
Gigamesh, la meca de la ciència ficció i la literatura fantástica

Un dels establiments més singulars de l'Eixample és Gigamesh. Una botiga única. Un paradís per als amants de la ciència ficció, la literatura fantàstica i els jocs no electrònics. Ubicada al número 8 del carrer Bailèn, al territori de l’ Eix Fort Pienc, durant tots els seus anys d'existència, ja van per 35, no ha deixat de créixer en oferta, en espai i en popularitat, esdevenint, avui, llibreria de...

Llegir més
Carregant...
x
X