Claus per dissenyar un catàleg digital
19 de desembre de 2023
Vols donar a conèixer els teus productes? Descobreix com fer-ho mitjançant un catàleg de productes digital que sigui atractiu per als teus clients i que tingui tota la informació ben estructurada.
En viure en un món digitalitzat, el teu comerç també ho hauria d'estar. Crear una botiga en línia és una bona forma per fer front a aquesta era digital, donar a conèixer el teu negoci i augmentar les vendes. No obstant això, per assolir l'èxit, cal comptar amb una varietat de recursos i estratègies com, per exemple, la creació d'un catàleg de productes en línia.
Els catàlegs han estat utilitzats com a recurs essencial per donar a conèixer els productes o serveis de les empreses des de fa molts anys. No obstant, ja no n'hi ha prou amb un catàleg tradicional, sinó que també cal comptar amb un de digital. El qual va cobrant més protagonisme gràcies als múltiples avantatges que pot aportar. Coneix-les en aquest post!
Per què crear un catàleg digital?
És probable que t'estiguis preguntant per què crear un catàleg digital si ja comptes amb una botiga en línia. La resposta és que perquè els usuaris visitin la teva botiga, primer han de conèixer-la. En aquest sentit, el catàleg digital pot ser una bona eina per cridar latenció de possibles clients i explotar noves vies de comunicació com, per exemple, lmail màrqueting.
Addicionalment, aquest recurs ofereix alguns avantatges que no tenen les botigues en línia:
- Possibilita l'opció de veure els productes sense tenir connexió a Internet ni des de qualsevol dispositiu.
- Permet reduir costos i respectar el medi ambient.
- Facilita l'actualització constant dels productes i preus.
- Augmenta el tràfic cap a la teva pàgina web.
Claus per crear un catàleg en línia
La primera cosa que has de tenir en compte abans de crear el teu catàleg digital, és que cal que transmeti un aspecte professional. És a dir, que estigui ben planificat, que tingui un disseny estètic i que projecti exactament la imatge que desitges que el teu públic objectiu percebi. A més, us recomanem que compleixi amb les següents característiques.
- Disseny alineat amb la identitat visual de la marca: cal que el catàleg transmeti l'essència de la marca a través de l'estil, el to, la tipografia imatges i colors.
- Descripció de cada producte: els productes han de tenir una o més fotografies, acompanyats d'una descripció completa. Aquesta descripció hauria d'incloure les dades imprescindibles dels productes i el preu.
- Imatges professionals: les persones som éssers visuals. És per això que les fotografies, imatges, vídeos i elements visuals que utilitzis, s'han de veure clarament i tenir una resolució adequada.
- Poc text: cal evitar incloure descripcions excessivament llargues per millorar l'experiència visual dels usuaris. Recorda que la redacció ha de respectar el to que facis servir en tota la teva comunicació i anar adreçada al teu públic objectiu.
Un cop tinguem això en compte, ara passem a la creació del catàleg.
Com fer un catàleg en línia?
- Crea un moodboard
El moodboard és una eina visual que consisteix a recopilar elements que ajudin a construir una idea o projecte. Per triar aquests elements, has de tenir en compte el missatge que vols comunicar als teus futurs clients amb el catàleg digital, trobar un balanç entre fotografies, textures i tipografies i que la definició dels colors estigui alineada amb la identitat visual de la marca .
- Tria el format que tindrà el teu catàleg
PDF, Flipbook o fins i tot realitat augmentada. Hi ha una gran varietat de formats, tria la que millor s'adapti al teu públic objectiu.
- Proporciona tota la informació necessària
Identifica tota la informació que vols mostrar per garantir que els teus futurs clients trobin tot allò que volen saber dels teus productes o serveis d'una manera cridanera i eficient.
- Inclou un índex
Facilita'ls la feina als usuaris de trobar el que busquen amb un índex ben estructurat. Us recomanem que vinculeu els títols de l'índex amb les pàgines en què es presenta el producte.
- Descriu els teus productes
Crea descripcions detallades dels teus productes o serveis però evita que siguin molt extenses.
- Destaca els beneficis
Ressalta el valor que aporten els teus productes i les formes en què els compradors podran treure'n profit.
- Utilitza recursos audiovisuals
Un dels avantatges dels catàlegs digitals és que permet inserir diferents elements. Per generar un major impacte en la teva audiència, et recomanem fer servir recursos visuals com ara vídeos, imatges o presentacions corporatives.
Ara que ja tens les eines necessàries per crear el teu propi catàleg de productes, et recomanem que et posis fil a l'agulla i que no oblidis afegir-li aquest toc únic que fa que el teu comerç ressalti entre els altres. No esperis més! La digitalització és al teu abast.