Eines digitals per teletreballar
9 de gener de 2024
Encara que treballar des de casa pot resultar còmode, es pot convertir en una tasca difícil si no es compta amb les eines adequades. Per això, aquí us mostrarem algunes plataformes que pots començar a utilitzar per treballar des de qualsevol lloc.
Sabies que a Espanya gairebé 2,56 milions de persones treballen sempre des de casa? Des de l'any 2020, el teletreball s'ha incorporat al panorama laboral de tot el món com una opció a què cada cop acudeixen més empreses i més treballadors.
Treballar des de casa ofereix més comoditat i afavoreix la conciliació entre la carrera professional i la vida personal.
Això ha fet que les empreses hagin de facilitar les eines necessàries als seus treballadors perquè puguin complir les seves obligacions i, entre elles, hi ha la necessitat d'utilitzar plataformes digitals que permetin comunicar-se, col·laborar i gestionar el temps i les tasques dels professionals.
A continuació, us explicarem de manera senzilla unes eines que podeu començar a utilitzar en el vostre dia a dia:
Eines per comunicar-se: són plataformes que permeten mantenir una conversa en temps real entre els treballadors de manera telemàtica. Aquest diàleg pot ser a través de missatgeria, trucada de veu o videotrucada.
- Slack: és una aplicació de missatgeria que permet mantenir converses escrites entre els companys. S'utilitza per crear canals o grups diferents on s'uneixen els professionals i intercanvien opinions o informació en temps real. També compta amb una aplicació mòbil perquè puguis estar connectat a qualsevol hora i en qualsevol lloc.
- Microsoft Teams: també és una aplicació de missatgeria que permet connectar els companys de feina i dividir-los per equips.
La particularitat de Microsoft Teams respecte a Slack és que compta amb un calendari en què es poden convocar reunions amb altres usuaris i permet fer trucades de veu o videotrucades a través d'internet. I, com Slack, compta amb aplicació per al mòbil.
Eines per gestionar projectes:
Són aquelles plataformes que permeten als companys de feina i altres professionals que participen en un projecte, planificar, organitzar i supervisar les tasques i activitats.
- Trello: és una eina que permet als integrants d'un equip gestionar un projecte i controlar les càrregues de treball i les tasques que s'hi fan.
Consisteix a crear una sèrie de targetes que, en funció de la situació o del procés d'elaboració en què es trobin, es van movent des de Pendent de fer, En procés o Fet. Permet distribuir les tasques als membres de lequip i assignar comentaris.
- Asana: és un programari de gestió de treball que permet crear diferents projectes i en què es poden afegir tasques i comentaris perquè els membres de l'equip puguin tenir tota la informació necessària sobre les directrius que cal seguir.
- Jira: és una aplicació que serveix per gestionar projectes, tasques i incidències amb què qualsevol tipus d'equip, sigui gran o petit, es pot coordinar per complir amb la realització de tasques.
Eines per gestionar tasques i temps:
Són les solucions digitals que permeten organitzar les tasques que han de fer els membres d'un equip per tal de millorar-ne la productivitat i tirar endavant els objectius del projecte.
- Todoist: és una aplicació que permet crear llistats sobre les diferents tasques a realitzar, així com organitzar-les per ordre de prioritat perquè sàpigues en tot moment què és el que has de fer.
- Toggl: permet planificar els equips perquè tots els membres sàpiguen les tasques que han de fer i puguin administrar-les en funció d'una línia de temps marcada.
En resum, aquestes eines permeten una comunicació eficient, col·laboració en temps real i accés a recursos compartits, cosa que facilita la productivitat i flexibilitat en el treball remot.
Vols treure el màxim partit al teletreball? Comença a fer servir aquestes eines i millora la teva productivitat!